7 دلیل عدم وجود آب گرم در خانه

سرمایش و گرمایشآبگرمکنگرمایش

چند دلیل عمده برای عدم وجود آب گرم در خانه وجود دارد که بهتر است به آن توجه کنید. زمانی که شیر آب گرم ظرفشویی یا دوش حمام را در انتظار آب گرم باز می‌کنید؛ گاهی اوقات این اتفاق رخ نمی‌دهد و با آب سرد مواجه می‌شوید! اغلب اوقات برای نظافت از آب گرم استفاده می‌شود و کاربرد بسیاری در خانه‌ها دارد.

ممکن است دلایل گوناگونی برای این مشکل وجود داشته باشد، اما ذهن خود را به سمت بدترین و پرخرج‌ترین سناریوها نکشانید و با آرامش به رفع مشکل بپردازید. در ادامه این مقاله به دلایل احتمالی عدم وجود آب گرم در خانه و روش‌هایی برای رفع آن‌ها می‌پردازیم. بنابراین اگر دنبال یافتن پاسخ سوال “علت گرم نشدن آب چیست؟” و تعمیر آبگرمکن هستید با ما همراه باشید.

نبود آب گرم به دلیل نشتی مخزن

برای عملکرد صحیح آبگرمکن، باید در مخزن آن آب وجود داشته باشد. اگر در منزل آب گرم ندارید، یکی از دلایل اصلی آن می‎‌تواند نشتی مخزن آن باشد. نشتی مخزن آبگرمکن یک مسئله جدی است و انرژی بسیاری هدر می‌کند. دریچه‌ها و لوله‌های آبگرمکن و مخزن را به درستی بررسی کنید. اگر به نشتی مخزن آبگرمکن پی بردید بهتر است آن را تعویض کنید.

نشتی مخزن

نشت گاز آبگرمکن

نشت گاز از آبگرمکن می‌تواند بسیار خطرناک و مشکل‌ساز باشد. اگر به این مسئله شک کردید که ممکن است گاز نشت کرده باشد و بوی گاز به مشامتان می‌رسید، در اولین فرصت از یک تعمیرکار ماهر آبگرمکن کمک بگیرید تا نشتی گاز را برای شما برطرف کند.

نشت گاز

محاسبه رایگان هزینه تعمیر آبگرمکن دیواری و زمینی!

خرابی آبگرمکن برقی

در استفاده از آبگرمکن، منبع انرژی اهمیت بسیاری دارد. دو نوع آبگرمکن برقی و گازی وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. بدیهی است که آبگرمکن برقی متکی به برق است. اگر شما در منزل خود آبگرمکن برقی دارید، زمانی که آب گرم ندارید ابتدا آبگرمکن را خاموش کنید.

تنظیمات آبگرمکن را مجددا چک کنید. با این کار به احتمال زیاد سیستم آب گرم شما درست می‌شود. اما اگر باز هم نتیجه نگرفتید و علت گرم نشدن آبگرمکن برقی را متوجه نشدید، بهتر است با یک تعمیرکار آبگرمکن که به برقکاری نیز تسلط دارد، مشورت کنید و از او کمک بگیرید.

 

خرابی سوپاپ گاز آبگرمکن

در صورت نبود آب گرم در منزل اگر آبگرمکن گازی دارید به احتمال زیاد مشکل از ورودی گاز است. ابتدا نشتی گاز را بررسی کنید و اگر نشتی وجود نداشت به شیر گاز توجه کنید. اگر شیر گاز در شرایط مناسبی قرار داشت و مشکلی نبود، به احتمال زیاد ایراد از سوپاپ گازرسانی آبگرمکن است. گاهی در این شرایط ممکن است نیاز به تعویض سوپاپ آبگرمکن خود داشته باشید.

خرابی سوپاپ گاز

تعمیرات انواع آبگرمکن زمینی و دیواری با تیم آچاره

خرابی ترموستات

برای اینکه آبگرمکن عملکرد مناسبی داشته باشد و بتواند آب گرم تولید کند باید ترموستات آن بین 50 تا 60 درجه سانتی‌گراد تنظیم شود. اگر آب سرد است یا بیش از حد گرم شده است باید ترموستات آن را بررسی کنید. اگر ترموستات دیگر قابلیت تنظیم شدن نداشته باشد، باید آن را تعویض کنید. عدم نگهداری مناسب از آبگرمکن می‌تواند دلیل اصلی خراب شدن ترموستات باشد. گاهی نیز ممکن است ترموستات به دلیل رسوب زیاد از کار بیفتند که چاره آن شستشو و رسوب‌زدایی آبگرمکن است.

مناسب نبودن اندازه مخزن

اگر اندازه مخزن آبگرمکن شما بسیار کوچک باشد، ممکن است برای خانه شما کافی نباشد و آب گرم آن سریع تمام شود. مخزن کوچک برای خانواده کوچک مناسب است، اما با افزایش تعداد افراد خانواده نمی‌تواند برای جمعیت کافی باشد. آب گرم یکی از ملزومات اصلی برای نظافت است و هرچه تعداد افراد در خانواده افزایش یابد باید مخزن آبگرمکن خود را تعویض کنید و مخزنی بزرگتر تهیه کنید.

شاید آبگرمکن شما در زمانی که آن را خریدید برای خانواده دونفره شما خوب و کارا بوده اما با افزایش تعداد افراد خانواده، تقاضا برای آب گرم بیشتر شده و دیگر توان کافی ندارد. این بدان معناست که زمان خرید یک مخزن بزرگتر رسیده است.

عدم وجود آب گرم در خانه

آب و هوا

دمای هوای بیرون بر میزان گرمای آب تاثیرگذار است. در مناطق مختلف ممکن است آب آبگرمکن سریع‌تر یا کندتر گرم شود. مثلا اگر در منطقه‌ای سردسیر زندگی می‌کنید، مشکلاتی برای گرم کردن آب خواهید داشت.

سخن آخر

آب گرم یکی از عناصر مهم در نظافت به حساب می‌‎آید. اغلب اوقات مشکلات عدم وجود آب گرم در خانه و گرم نشدن آب و خرابی آبگرمکن را می‌توان در خانه برطرف کرد. اما گاهی اوقات باید از تعمیرکار کمک گرفت. متخصص تعمیر آبگرمکن می‌تواند مشکل اصلی آبگرمکن را تشخیص دهد و آن را برطرف کند. در آچاره بیش از 6500 تعمیرکار ماهر آبگرمکن مشغول ارائه خدمات هستند که می‌توانید از آنها کمک بگیرید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا