نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

کاشت ریحان در آب بدون نیاز به خاک

باغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

کاشت سبزی در خانه هر روز بیشتر و محبوب‌تر می‌شود زیرا نه تنها کار آسانی است بلکه در زندگی امروزی نیز بسیار مفید است. سبزی را می‌توان به هر چیزی که می‌خوریم و می‌نوشیم اضافه کرد. گیاهی مانند ریحان دارای رایحه، طعم و عطر خوب و سرشار از مواد مغذی است. پرورش گیاهان باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها هم می‌شود. برخی از گیاهان مانند ریحان، نعنا، ​​بادرنجبویه، پونه کوهی، رز ماری، مریم گلی و آویشن را می‌توان در آب پرورش داد. در این مقاله قصد داریم نحوه کاشت ریحان در آب را توضیح دهیم.
ریحان یک گیاه چندمنظوره است که در نقاط مختلف جهان از آن استفاده می‌شود. این سبزی عطری بسیار قوی دارد و سرشار از مواد مغذی است.

علت کاشت ریحان در آب چیست؟

بسیاری از مردم طبیعت دوست، در آپارتمان‌هایی زندگی می‌کنند که فضایی برای باغبانی ندارند. بعضی از افراد هم با خاک و گلدان مشکل دارند و ممکن است حتی نسبت به خاک آلرژی داشته باشند. به همین دلیل کاشت ریحان در آب گزینه خوبی برای این شرایط است.

علت کاشت ریحان در آب

بنابراین، اگر دوست ندارید با خاک و تمیز کردن گلدان سروکار داشته باشید، تنها چیزی که نیاز دارید یک شیشه یا یک لیوان است که ریحان را در آن پرورش دهید. اندازه ظرف شما به تعداد قلمه‌ها بستگی دارد.
نگهداری از گیاهان آپارتمانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی

انتخاب قلمه برای کاشت ریحان

گیاهانی که در آب رشد می‌کنند فقط از قلمه‌ها می‌توانند رشد کنند زیرا دانه‌ها بدون خاک رشد نمی‌کنند. قلمه باید از یک ساقه بالغ باشد. شاخه‌ای را انتخاب کنید که سالم و جوان به نظر می‌رسد. می‌توانید قلمه‌ها را مستقیماً از ریحان دیگر یا چندین قلمه را از گلخانه‌ها تهیه کنید.

انتخاب قلمه برای کاشت ریحان

اگر قصد دارید برای کاشت ریحان در آب قلمه‌ها را از یک ریحان دیگری تهیه کنید، به نکات زیر دقت کنید:

  • طول قلمه باید بین 10 تا 15 سانتی‌متر باشد.
  • محل برش را با زاویه، درست زیر یک گره از برگ انتخاب کنید.
  • نقطه برش را از پایین ساقه انتخاب کنید.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

آماده‌سازی قلمه‌ها برای کاشت

تمام برگ‌ها را از قسمت دو سوم پایینی قلمه جدا کنید، قلمه را به طور کامل از نظر گل، جوانه یا برگ‌های بزرگ بررسی کنید و آن‌ها را نیز جدا کنید. این کار را خیلی با دقت انجام دهید چون قلمه شما هنوز یک شاخه جوان است و به راحتی آسیب می‌بیند.

یک ظرف شفاف و ترجیحاً شیشه‌ای انتخاب کنید که به گیاهان شما فضای کافی برای رشد را بدهد. از آنجایی که ریحان را در آب می‌کارید، ساقه‌ها به فضای کافی نیاز دارند تا یک سیستم ریشه سالم را در آب ایجاد کنند. شیشه را با آب بدون کلر پر کنید به اندازه‌ای که 60 تا 70 درصد از ساقه در آب غوطه‌ور شود.

کاشت ریحان در آب

نکات نگهداری مربوط به کاشت ریحان در آب

ریحان مانند همه گیاهان برای رشد، نیاز به رطوبت و نور خورشید دارد؛ بنابراین، همیشه باید شیشه را در جایی نگه دارید که گیاه شما روزانه حداقل 6 ساعت در معرض نور خورشید قرار گیرد.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

مراقبتی که ریحان هنگام رشد در آب نیاز دارد، تعویض آب آن است که هر دو روز یک‌بار باید انجام شود. این کار به جلوگیری از رشد جلبک‌ها و باکتری‌ها کمک می‌کند.

کاشت ریحان در گلدان

برداشت

به محض اینکه گیاه ریشه زد، می‌توانید شروع به چیدن برگ‌ها کنید. رشد ریشه‌ها معمولاً بین یک یا دو هفته طول می‌کشد؛ اما بهتر است که صبور باشید و حدود 4 هفته صبر کنید.

برداشت ریحان

کاشت ریحان در گلدان

برای کاشت ریحان در گلدان بذرهای سالم گیاه را یک روز قبل از کاشت در آب ولرم بریزید و سپس روز بعد در گلدانی با خاک مناسب بکارید. قبل از کاشت بذر در گلدان، بذرها را روی دستمالی پهن کنید تا آب بذرها گرفته شود. بذرها را در عمق نیم سانتی خاک بکارید و سپس روی آن خاک بریزید. سپس سطح خاک را با روزنامه بپوشانید و روزی 2 تا 4 بار آبیاری کنید. گلدان را در کنار یک پنجره جنوبی قرار دهید تا بذرها بهتر شد کند. این نکته را به خاطر داشته باشید که ریحان یکی از بهترین گیاهان برای کاشت در زمستان هستند.

کاشت ریحان در گلدان

نکاتی که باید برای کاشت ریحان در گلدان رعایت کنید

  • یک نقطه آفتاب‌گیر ترجیحاً نزدیک به پنجره جنوبی را انتخاب کنید
  • یک گلدان مناسب انتخاب کنید
  • بذرها را عمیق نکارید

اگر در خانه خود گلخانه دارید حتما با دردسرهای تمیز کردن گیاهان آپارتمانی و تمیز کردن گلخانه آشنا هستید. تمیز کردن گلخانه و پاک کردن منظم برگ گیاهان، تاثیر زیادی بر شادابی آنها دارد. شما می توانید برای تمیز کردن گلخانه خود از خدمات نظافت منزل آچاره استفاده کنید.

برای اطلاع از قیمت سفارش خود را به‌رایگان ثبت کنید.

4.4/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا


نگهداری از گیاهان خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید