نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

اسامی گلهای آپارتمانی با تصویر و روش نگهداری از آنها

باغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

اگر شما نیز به گل و گیاه آپارتمانی علاقه دارید، اما نگران پژمرده شدن گلها در منزل هستید، باید قبل از هرچیز مراقبت از گلهای آپارتمانی را یاد بگیرید. سپس متوجه خواهید شد که این گلها با کمی مراقبت برای همیشه سبز باقی خواهند ماند. وجود گل و گیاه در منزل، تاثیر بسزایی بر روحیه افراد می‌گذارد.

ناگفته نماند که این گلها علاوه بر زیبایی محیط، باعث پاکسازی هوای خانه نیز خواهند شد. سعی کنید گیاهانی که برای منزل خود تهیه می‌کنید، متناسب با دما و هوای خانه شما باشد. باید روش نگهداری هر گل و گیاهی که تهیه می‌کنید را به خوبی یاد بگیرید. زیرا این موضوع، جهت ماندگاری و طول عمر آنها بسیار حائز اهمیت است.

امروزه در بیشتر محیط‌‌‌های کاری نیز از گل و گیاه‌های آپارتمانی استفاده می‌کنند. با این کار علاوه بر زیبایی محیط انرژی کارمندان نیز دو چندان خواهد شد. در ادامه می‌خواهیم اسامی گلهای آپارتمانی با تصویر و روش نگهداری از آنها را به شما معرفی کنیم.

اسامی گلهای آپارتمانی با تصویر و روش نگهداری آنها

گل ارکیده

به طور کلی مراقبت از گلهای آپارتمانی بسیار ساده است. این گلها به شرایط محیطی نرمال و نور کم نیاز دارند (15 گیاه تصفیه کننده هوا که به نور کم نیاز دارند). حال به سراغ معرفی آنها می‌رویم.

در میان اسامی گلهای آپارتمانی گل ارکیده یکی از پرتکرارترین‌هاست. این گل را به نام ارکیده پروانه نیز می‌شناسند. در اکثر گل فروشی‌ها، می‌توانید این گل را خریداری کنید. گل ارکیده در شرایط نوری داخل خانه به خوبی رشد می‌کند و یک گل گرمسیری می‌باشد و رنگ‌ها و اندازه‌های مختلفی دارد. در هنگام خرید به چند نکته باید توجه کنید؛ رنگ سبز این گل باید روشن باشد، و ریشه و ساقه‌های آن نیز کاملاً محکم و سالم باشند.

همچنین گل ارکیده نیاز به نور مستقیم خورشید ندارد. باید آن را در محیطی که نور غیر مستقیم وجود دارد قرار دهید و بهتر است هر دو هفته یک بار کود آن را تغذیه کنید. آبیاری ارکیده نیز نباید به صورتی باشد که آب به طور راکت، بر سطح خاک گلدان باقی بماند زیرا این امر موجب بیماری‌ها در این گل   خواهد شد. پس از مراقبت از این گل شاهد غنچه‌های منحصر به فرد در آن می‌شوید، که می‌تواند برای شما بسیار لذت بخش باشد.

 گیاهان آپارتمانی

گل آپارتمانی گازمانیا

نگهداری گیاه بسیار راحت است، و فقط باید به چند نکته در نگهداری آن توجه کنید. روند رشد این گیاه مثل میوه آناناس است. روند رویشی آن به صورتی است که غنچه‌ای به رنگ روشن از پایه گیاه به وجود می‌آید. این گیاه از آن دسته گلهایی می‌باشد که در ماه یکبار به آبیاری نیاز دارد.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی

اما ناگفته نماند که بر اساس تغییرات فصلی این مدت زمان متغیر است. نور خورشید باید به صورت غیرمستقیم بر آن بتابد. آبیاری آن نیز باید به گونه‌ای باشد، که آب از سوراخ‌های زهکشی انتهای گلدان خارج شود در غیر این صورت اگر آب از گلدان خارج نشود، موجب پوسیدگی ریشه خواهد شد.

 گیاهان آپارتمانی

گل بنفشه آفریقایی

یکی دیگر از جذابترین نام‌ها در میان اسامی گلهای آپارتمانی، گل بنفشه آفریقایی است. این گل بسیار محبوب در رنگهای مختلفی همچون سفید، بنفش، آبی و… در اکثر گلفروشی‌ها وجود دارد. این گل دارای برگ‌هایی بسیار نرم می‌باشد و غنچه‌های گل آن، بر روی این برگ‌ها تشکیل می‌شوند. بنفشه آفریقایی یکی از زیباترین نوع گلهای آپارتمانی گل دار محسوب می‌شود.

تکثیر این گل بسیار ساده است. به صورتی که شما فقط با بریدن یک برگ از گل و قرار دادن آن در خاک مرطوب می‌توانید این گیاه را تکثیر کنید. به مرور زمان این برگ در خاک ریشه میزند، و پس از یک مدت به یک گیاه جدید تبدیل می‌شود. جهت تغذیه این گیاه باید هر بار که آن را آبیاری می‌کنید، مقدار کمی از کود مناسب تغذیه گیاهان در آب آن بریزید. توجه کنید که بنفشه آفریقایی یک بار در سال به تعویض خاک و گلدان نیاز دارد. باید این گل را به صورتی آبیاری کنید که روی برگ‌های آن آب اسپری نکنید.

فقط آب را به ریشه گیاه بریزید زیرا اسپری کردن آب بر روی برگهای آن موجب پوسیدگی برگ، و بیماری گیاهان آپارتمانی می‌‍شود. سعی کنید گیاه را در جایی قرار دهید که نور به صورت مناسب در همه جای گیاه بتابد. دمای مناسب برای نگهداری آن نیز ۲۵ درجه سانتیگراد و یا همان دمای داخل خانه می‌باشد. اگر می‌خواهید در مدت زمان طولانی این گیاه مهمان خانه شما باشد، سعی کنید به روش صحیح از آن مراقبت، و نگهداری کنید.

اسامی گلهای آپارتمانی با تصویر

گل آپارتمانی هویا کارنوزا

این گل مخملی و بسیار فوق‌العاده است و با در نظر داشتن حالت رویش آن باید حتماً آن را بر روی سبدهای آویز قرار دهید. زیرا شاخ و برگ‌های آن در هم پیچیده و به همین روند رشد می‌کنند و آویزان می شوند. غنچه و گلهای این گیاه به رنگ صورتی هستند. ظاهر آن همان طور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید همچون ستاره است. با در نظر داشتن رشد آن، هر چند وقت یک بار باید گل هویا هرس شود.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

بهتر است در هنگام هرس، ابزارهای خود را ضدعفونی کنید، زیرا؛ اگر این گیاه آلوده شود کاملا از بین می‌رود. گل هویا کارنوزا در فصل تابستان نیاز به آبیاری بیشتری نسبت به فصل زمستان دارد و برای نگهداری از آن باید با اصول آبیاری گیاهان آشنایی داشته باشید. بافت آن نیز مانند مخمل است. این گل ظاهر بسیار زیبا و منحصر به فردی دارد، که به فضای خانه شما زیبایی خاصی می‌بخشد.

اسامی گلهای آپارتمانی با تصویر

گل آنتوریم

یکی دیگر از انواع گلهای آپارتمانی گل آنتوریوم می‌باشد. این گل در تمام طول سال دارای قابلیت گلدهی است. به دلیل آپارتمانی بودن این گلها اگر آنها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهیم، نمی‌توانند گلدهی خوبی داشته باشند، و رشد خوبی نخواهند داشت. اگر محیطی که گل آنتوریوم را در آن نگهداری می‌کنید رطوبتی باشد، موجب براق شدن برگ‌های آن می‌شود، و ظاهر آن را بی‌نظیر می‌کند. ظاهر این گل به شکل قلب بوده، و برگهای آن در اندازه‌های بزرگ و به رنگ سبز هستند.

همچون گلهای دیگر نیز زمانی که آنتوریوم را آبیاری می‌کنید، توجه داشته باشید که آب به صورت راکت بر سطح خاک باقی نماند. یکی از نکات مهم در نگهداری این گیاه می‌توان به علاقه آنان به رطوبت اشاره کرد. بنابراین سعی کنید آن را در محیط‌هایی که دارای رطوبت مناسب گیاهان هستند، نگهداری کنید.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

گل آنتوریوم در هوای سرد عملکرد مناسبی از خود نشان نمی‌دهد. توجه داشته باشید که یک بار در ماه گیاه را توسط کودهای مناسب تغذیه کرده، و آن را در محیطی با درجه حرارت و نور مناسب قرار دهید.

اسامی گلهای آپارتمانی با تصویر

گل کریسمس (بنت قونسول)

از دیگر گلهای آپارتمانی که در زیر مشاهده می‌کنید، گل کریسمس یا بنت قونسول می‌باشد. با توجه به اسم این گل، بهتر است بدانید که آغاز گلدهی آن در زمان کریسمس می‌باشد.

گلهای آن به رنگ سفید و سرخ هستند. اگر شما نیز یکی از این گلها در خانه دارید و به تازگی متوجه ریزش برگ‌های آن شده‌اید، باید بدانید که این موضوع از علائم زیاده روی در آبیاری آن است. بنابراین اگر در آبیاری آن زیاده روی کنید برگ‌های آن به مرور پژمرده شده، و خواهند ریخت.

هنگامی که ۵ سانتی‌متر از بالای بافت خاک خشک شده باشد، زمان مناسبی برای آبیاری گل کریسمس می‌باشد. خاک این گیاه باید دارای قدرت زهکشی بالا و سبک باشد. دمای مناسب جهت نگهداری این گیاه، ۲۵ درجه سانتیگراد بوده، و همچون دیگر گیاه‌های آپارتمانی به نور غیر مستقیم نیاز دارد.

اسامی گلهای آپارتمانی با تصویر

گل آپارتمانی ناوک (بلوپرون)

این گیاه آپارتمانی، گلهای قرمز رنگی شبیه به میگو را در تمام فصل زمستان ایجاد می‌کند. برای رشد صحیح این گیاه بهتر است با افزایش سن آن، شاخه و برگ‌های آلوده و ناسالم آن را هرس کنید. پیشنهاد می‌شود یک بار در ماه برای ترغیب رشد حداکثری گل ناوک، به وسیله کود دهی کاملا تغذیه شود.

در هر قسمت از محیط خانه که مایل هستید، می‌توانید این گل را نگهداری کنید. زیرا این گیاه خود را با شرایط وفق داده، و رشد خواهد کرد. به همین جهت یکی از گیاهان محبوب هر خانه‌ای محسوب می‌شود.

 گلهای آپارتمانی

گل مرجان

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که منشاء این گل از ماداگاسکار است. گل مرجان مختص مناطق استوایی بوده، و فرفیون زینتی نام دیگر این گل است. در امتداد ساقه‌ی چوبی این گیاه، خارهایی وجود دارد که شبیه به تاج هستند. توجه داشته باشید که برای پرورش گل می‌توانید از خاک مخصوص کاکتوس‌ها، و خاک مناسب گل ارکیده استفاده کنید. خاکی که دارای قدرت زهکشی بالایی باشد از مناسب‌ترین خاک‌ها برای گل مرجان محسوب می‌شود.

از موادی به نام پرلیت می‌توانید برای تقویت بافت خاک استفاده کنید. جهت آبیاری آن نیز هر زمان که از خشک شدن خاک این گیاه مطمئن شدید، می‌توانید نسبت به آبیاری اقدام کنید.

سعی کنید این گیاه را در دسترس کودکان قرار ندهید، زیرا این گل مقداری سمی می‌باشد، و شیره حاصل از این گیاه می‌تواند به کودکان و حیوانات خانگی شما آسیب بزند. اگر در منزلتان حیوان خانگی دارید و به گیاهان نیز علاقمندید پیشنهاد می‌کنیم مقاله گیاهان بی‌خطر برای حیوانات خانگی را نیز مطالعه کنید.

 گلهای آپارتمانی با تصویر

 سخن پایانی

خرید گل و گیاهان آپارتمانی یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توان در این دنیای صنعتی، طبیعت را به خانه آورد. کافی است کنار لپ تاپ خود در هنگام کار، یک گلدان کوچک کاکتوس قرار دهید تا متوجه انرژی گلها بر روحیه خود شود. در این مطلب سعی کردیم برخی از اسامی گلهای آپارتمانی با تصویر و نکات نگهداری آنها را در اختیار شما قرار دهیم تا شناخت بیشتری از آنها داشته باشید.

در پایان اگر به گیاهان آپارتمانی علاقمندید اما فکر می‌کنید نمی‌توانید از آنها خوب نگهداری کنید و اصطلاحا دستتان در نگهداری از گیاهان خوب نیست، کافی است از باغبان‌های ماهر آچاره کمک بگیرید تا گلخانه‌ای زیبا و سرسبز داشته باشید و از انرژی گیاهان و فنگ شویی با گل و گیاهان آپارتمانی بهره ببرید.

اگر به نگهداری از گل و گیاه علاقمند هستید و در خانه خود گلخانه دارید؛ می‌توانید تمیز کردن آن را به ما بسپارید. نظافت گلخانه تاثیر زیادی بر شادابی گل‌های شما دارد. تمیز کردن گلخانه با وجود تعداد زیادی گلدان و ریختن مداوم خاک پای گلدان کار ساده‌ای نیست. از خدمات نظافت منزل آچاره استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت سفارش خود را به‌رایگان ثبت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا