تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

راهنمای جامع کاسه نمد کمپرسور کولر پراید

خودروسرویس و نگهداری

کاسه نمد کمپرسور کولر پراید قطعه مهمی است که درون بلبرینگ قرار گرفته و از نشت انواع مواد موجود در بلبرینگ به بیرون از محفظه نگهدارنده، جلوگیری می‌کند. به طور کلی بلبرینگ‌ها دائماً با محیط بیرون در تماس هستند و به همین دلیل همیشه در معرض انواع آلودگی‌های محیطی قرار دارند.

به همین واسطه یکی دیگر از کار‌های اصلی کاسه نمد کولر، جلوگیری از ورود آلودگی‌های محیطی از قبیل گرد و غبار، رطوبت و آب و همچنین مواد اسیدی به درون بلبرینگ می‌باشد. به سبب این ویژگی، کاسه نمد کمپرسور می‌تواند سبب افزایش عمر و عملکرد بهتر بلبرینگ خودرو شود. به طور کلی می‌توانیم کاسه نمد کمپرسور را به عنوان یک محافظ چند کاره بلبرینگ در نظر بگیریم.

نکات مهم در خرید کاسه نمد کمپرسور کولر پراید  

همانطور که گفتیم کاسه نمد نقش مهمی را در حفاظت از بلبرینگ خودرو ایفا می‌کند و به همین واسطه باید در هنگام خرید آن به نکات و معیار‌های مشخصی توجه داشته باشید. در ادامه نکات مهم خرید کاسه نمد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کاسه نمد کمپرسور کولر پراید

1. نوع روانکاری

یکی از مهم‌ترین معیار‌هایی که در هنگام خرید کاسه نمد باید به آن توجه داشته باشید، نوع روانکاری قطعه است. به طور کلی روانکاری کاسه نمد کمپرسور کولر پراید با استفاده از‌گریس یا روغن انجام می‌شود. روانکاری این قطعه می‌تواند در نحوه عملکرد آن تاثیرگذار باشد و به همین دلیل باید به آن توجه کنید.

مطلب پیشنهادی اواپراتور کولر پراید چیست؟

تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

2. میزان تحمل سرعت دوران

نکته مهم دیگر توجه به میزان تحمل سرعت دوران کاسه نمد است. این نکته اهمیت بسیار زیادی دارد و در هنگام خرید کاسه نمد حتماً باید به آن توجه داشته باشید تا احتمال آسیب به قطعه کاهش پیدا کند.

تعمیر کمپرسور کولر پراید

3. میزان سختی شفت

دیگر معیار اصلی دخیل در انتخاب کاسه نمد، میزان سختی شفت است. به طور کلی شفت‌هایی که درجه سختیشان 30 است، معمولاً طول عمر بیشتری داشته و می‌توانند مدت زمان بیشتری در برابر فرسودگی و سایش از کاسه نمد محافظت کنند. باید بدانید زمانی که شفت‌ها در معرض انواع سایش‌های سیستمی قرار بگیرند، درجه سختی‌شان به ۶۰می رسد و به همین واسطه می‌توانند باعث سایش و فرسودگی زودهنگام کاسه نمد شوند. پس هنگام خرید این قطعه حتما به میزان سختی شفت نیز توجه داشته باشید تا از بروز انواع آسیب‌ها و خرابی‌های زودهنگام کاسه نمد کمپرسور کولر پراید جلوگیری شود.

مطلب پیشنهادی علائم خرابی ترموستات کولر پراید

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

4. نحوه قرارگیری در خودرو

نکته مهم دیگر در ارتباط با نحوه قرارگیری کاسه نمد در خودرو است. شما باید بدانید که تعبیه کاسه نمد کمپرسور پراید به صورت افقی است یا عمودی. در نتیجه هنگام خرید باید به نحوه نصب و تعبیه آن در خودرو نیز توجه داشته باشید تا هنگام راه‌اندازی با مشکل مواجه نشوید.  

کولر خودرو

سرویس پیشنهادی شارژ گاز کولر ماشین

5. میزان تحمل حرارت

به عنوان دیگر معیار مهم در انتخاب و خرید کاسه نمد می‌توانیم به میزان تحمل حرارت این قطعه اشاره کنیم. در واقع شما باید کاسه نمد کمپرسور مورد نظر خود را با توجه به محیط تعبیه آن انتخاب کنید. کاسه نمد پراید باید میزان تحمل حرارت مناسبی داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل از بلبرینگ خودرو محافظت کند.

6. میزان اصطکاک

در آخر باید به میزان تحمل اصطکاک این قطعه نیز اشاره کنیم که اهمیت بسیار زیادی دارد. به طور کلی میزان اصطکاک کاسه نمد کمپرسور خودرو ارتباط مستقیمی با نحوه عملکرد آن دارد.  

فشارسنجی کولر

مطلب پیشنهادی عیب یابی کولر پراید صبا: رایج‌ترین مشکلات و رفع آنها

دلایل روغن‌ ریزی از کاسه نمد

مهم‌ترین دلیل روغن‌ریزی کاسه نمد کمپرسور کولر پراید، ‌فرسایش است. در واقع کاسه نمد‌ کمپرسور خودرو نیز عمر مشخصی دارد و بعد از مدتی به دلیل از دست دادن خاصیت ارتجاعی خود، روغن‌ریزی آن شروع می‌شود. همچنین یکی دیگر از دلایل اصلی روغن‌ریزی کاسه نمد، خشک شدن آن بر اثر حرارت بیش از حد است.

به طور کلی مدل ماشین و موارد استفاده از کاسه نمد بر میزان تحمل حرارت آن تاثیرگذار است و در صورتی که این قطعه متناسب با میزان حرارت محیط مورد استفاده نباشد، خشک می‌شود و در نتیجه شاهد تخریب آن خواهید بود. در شرایطی ممکن است جا زدن غیر اصولی نیز باعث تخریب کاسه نمد و در نتیجه عملکرد نامناسب آن در خودرو شود. همچنین برای دلیل دیگر روغن‌ریزی کاسه نمد می‌توانیم به جنس نامرغوب و بی‌کیفیت نیز اشاره کنیم که عامل اصلی تخریب و‌فرسایش زودهنگام این قطعه است.  

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

در نتیجه توجه داشته باشید که باید به صورت اصولی کاسه نمد را جا بزنید و علاوه بر آن باید از قطعات مرغوب و با کیفیت استفاده نمایید تا در آینده‌ای نزدیک شاهد خرابی زودرس این قطعه نباشید.  

تعمیر کمپرسور کولر پراید

مطلب پیشنهادی اواپراتور کولر پراید چیست؟

سخن پایانی 

 در این مقاله به طور کامل کاربرد‌های اصلی کاسه نمد و همچنین نکات مهمی که در هنگام خرید باید به آن‌ها توجه داشته باشید را مورد بررسی قرار دادیم. در صورت تمایل می‌توانید با مراجعه به فروشگاه، انواع مدل‌های کاسه نمد کمپرسور کولر پراید را با مناسب‌ترین قیمت و به صورت اورجینال خریداری نمایید.  

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید