تعمیر پکیج تعمیرپکیج

شناسایی روش های رفع و علت صدا دادن پکیج

سرمایش و گرمایشپکیجگرمایش

چرا پکیج صدا می دهد؟ این یکی از سوال‌هایی است که معمولا ذهن بسیاری از ما را درگیر می‌کند. دلایل زیادی به عنوان علت صدا دادن پکیج‌ها، صدای بلند پکیج ایران رادیاتور و علت صدای زوزه کشیدن فن پکیج بوتان وجود دارد. لازم است بدانید می‌توان به خوبی این دلایل را در قسمت‌های مختلف یک پکیج جست‌وجو کرد.

امروزه استفاده از انواع پکیج‌ها به دلیل داشتن سادگی نصب، تعمیر و نگهداری بسیار کم هزینه است و به عنوان یکی از ویژگی‌های مثبت یک ساختمان در نظر گرفته می‌شود. استفاده از این وسیله بسیار راحت تر از داشتن یک موتورخانه با سوخت فسیلی و مشکلات ناشی از آن است و به دلیل ارزان و پرمصرف تر بودن، جایگزین مناسبی به حساب می‌آید. بروز مشکلات مختلف همانند ایجاد صداهای بسیار ناهنجار یا خاموش شدن‌های پیاپی می‌تواند باعث ناراحتی و ایجاد مشکلات زیادی در رابطه با افزایش گرمای موجود در محیط شود.

افراد بسیاری نیاز دارند تا خانه یا محل کار خود را به شیوه‌ای مناسب گرم و مطبوع سازند، داشتن پکیج می‌تواند یک ویژگی بسیار مثبت برای این مکان‌ها باشد و با توجه به ویژگی‌هایش، برای برقراری گرمای مطبوع، استفاده شود. از طرفی به دلیل وجود تنوع در شرکت‌های تولیدکننده پکیج می‌توان گفت که دلایل زیادی برای ایجاد شدن مشکل در این وسیله وجود دارد.

یکی از آن‌ها علت صدا دادن پکیج است که باید به خوبی آن را رفع کرد. روش‌های گوناگونی برای شناسایی علت صدا دادن پکیج وجود دارد که در ادامه به آن‌ها رسیدگی خواهیم کرد. همچنین کاهش صدای فن پکیج را بررسی میکنیم.

علت صدای غیرعادی پکیج

چرا پکیج صدا می‌دهد؟

همان‌طور که گفتیم یکی از سوالاتی که معمولا هنگام بروز مشکلات متداول در خرابی پکیج به وجود می‌آید، این است که چرا پکیج صدا می دهد؟ در جواب این سوال باید بگوییم، می‌توان با استفاده از روش‌های گوناگونی این موارد را برطرف کرد. باید در نظر داشت که این مشکل راه‌های زیادی دارد و لازم است قسمت‌های مختلف پکیج مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه می‌توانید راه‌های آن را بررسی کرده و به خوبی از آن‌ها استفاده کنید.

می‌توانید علت صدای بلند پکیج ایران رادیاتور و یا علت زوزه کشیدن پکیج بوتان را با استفاده از روش‌های زیر پیدا کنید. یکی از مهمترین دلایلی که امکان بروز صدا و مشکلات زیادی را برای پکیج داران به وجود می‌آورد؛ نصب نادرست این وسیله است.

به یاد داشته باشید، سطحی که برای نصب آن در نظر می‌گیرید کاملا صاف باشد؛ بدین منظور قبل از نصب پکیج و جلوگیری از علت صدا دادن پکیج محل را با تراز ارزیابی کنید و بعد اتصال آن را انجام دهید. حال در صورتی که این مشکل باز هم وجود داشت از صافی دیوار موردنظر اطمینان پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی: نحوه تنظیم فشار پکیج


چرا پکیج صدا می دهد؟

مشکل در سوپاپ‌ها در جواب سوال چرا پکیج صدا می‌دهد؟

یکی از مشکلاتی که همیشه برای پکیج‌ها به وجود می‌آید، خرابی سوپاپ در آن‌ها است که باعث می‌شود صدای بسیار بدی از پکیج شنیده شود؛ به همین منظور باید از کارکرد صحیح آن‌ها اطلاع پیدا کرده و در نظر داشت که در صورت خرابی این بخش امکان قطع شدن ناگهانی و گاه و بی گاه پکیج نیز به وجود می‌آید.

برای حل مشکل صدا دادن پکیج می‌توان به راحتی و با مراجعه به یک تعمیرکار متخصص پکیج، این مشکل را با تعویض سوپاپ‌ها رفع کرد. وجود این مشکل ممکن است در ابتدای کار مشخص نشده و به مرور زمان و با فرسودگی سوپاپ‌ها به وجود آید.

مشکل صدای بیش از حد فن‌ها به علت صدا دادن پکیج

علت صدای فن پکیج بوتان می‌تواند به دلیل کاهش طول عمر این دستگاه باشد. این صدا و مشکل به وجود آمده می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. برای ذکر دلایل این مشکل می‌توانیم به شکستن و یا گردوغبار موجود در پکیج اشاره کنیم.

ناخالصی‌های موجود در پره‌های این وسیله می‌تواند باعث ایجاد مشکل شده و صداهای ناهنجاری ایجاد کند. بروز طولانی مدت این مشکل باعث خاموشی یا خرابی پکیج شده و در نهایت باعث کاهش عمر این وسیله می‌شود.

به همین منظور با تغییر دادن فن پکیج‌ها می‌توان آن‌ها را تعویض کرده و به خوبی عملکرد پکیج خود را مشاهده کنید. در شهرهای آلوده که ذرات گردوغبار زیادی وجود دارد، احتمال کوتاه شدن عمر پکیج‌ها بیشتر است.

مطلب پیشنهادی: تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

رسوب و گرفتگی مبدل‌های پکیج علت صدای فن پکیج

علت صدای فن پکیج می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد، مبدل‌های پکیج به دلیل داشتن پیچیدگی مارپیچ که توسط شعله گرم می‌شود، می‌توانند جرم و گچ گرفته و به مرور زمان با رسوب زیاد باعث کاهش حرکت آب شوند و در ادامه باعث تولید صدای ناهنجار شوند.

همچنین مبدل‌های موجود در پکیج که فشار ورودی و خروجی آب را کنترل می‌کنند باعث افزایش صدای پکیج می‌شوند، به منظور رسوب زدایی مبدل اصلی پکیج و رسوب زدایی مبدل ثانویه پکیج می‌توان از دستگاهی به نام power flow که توسط تعمیرکاران مورد استفاده قرار می‌گیرد، صدای دستگاه را از بین ببریم.

علت زوزه کشیدن پکیج بوتان | علت صدای فن پکیج

عدم هواگیری مناسب و دقیق دلیل افزایش صدای پکیج

مدارهای موجود در داخل یک پکیج دیواری و یا زمینی می‌تواند به مرور زمان هوا گرفته و این هوا باعث ایجاد علت صدا دادن پکیج می‌شود، برای حل این مشکل باید، یک متخصص بتواند این لوله‌ها را با آچارکشی به خوبی هواگیری کند و روند هواگیری پکیج را پشت سر بگذارد. محلول‌هایی وجود دارد به نام‌های inhibitor و additive که باید در هنگام هواگیری به داخل لوله‌ها منتقل شود تا هوای اضافی موجود از بین رود.

همچنین اگر در ساختمان‌های بلند و پر ارتفاع در حال کار هستید، باید در نظر داشته باشید که کمبود فشار آب نیز می‌تواند باعث سروصدای بسیاری شده و به همین منظور باید از یک پمپ آب با فشار مناسب برای نصب پکیج استفاده شود تا این مشکلات به خوبی حل شوند. علت صدای زیاد پکیج ایساتیس در هنگام بهم ریختن میزان لوله‌ها و همچنین وجود مشکل فن‌ها باعث می‌شود که عمر این دستگاه کوتاه شده و مشکلات زیادی را به وجود آورد.

مطلب پیشنهادی: آموزش تعمیر مبدل پکیج و انواع مبدل پکیج

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

لوله کشی نامناسب و غیر استاندارد علت صدا دادن پکیج

نداشتن تجربه و ندانستن راه‌های نصب صحیح لوله کشی پکیج و یا کاهش و افزایش بی دلیل آن می‌تواند باعث علت صدا دادن پکیج شود، زمانی که مسیر لوله کشی‌ها صحیح نبوده و یا قطر لوله‌های موجود کم باشد، می‌تواند مشکلات زیادی را رفع کند.

نبود لوله‌هایی با قطر مناسب و همچنین باریک و یا کمبود فشار آب نیز می‌تواند از دلایل وجود صدای زیاد پکیج باشد. این لوله‌ها به دلیل نداشتن انقباض و انبساط در صورت استفاده صحیح می‌توانند باعث کاهش صدای پکیج شوند.

چرا پکیج صدا میده؟


کنترل میزان گرمای آب موجود در پکیج

سرد بودن بیش از حد آب در فصل زمستان و یا مناسب بودن درجه حرارت آن باعث ایجاد صدا می‌شود، زمانی که آب وارد پکیج می‌شود، به دلیل نداشتن درجه هوای مناسب و ایجاد شدن نوسانات صدایی، باعث ایجاد صدای ناهنجار می‌شود.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

به همین منظور باید محل قرارگیری و تعادل آب را تا حدود زیادی در نظر گرفت و آن را مورد بررسی قرار داد تا علت صدا دادن پکیج شناسایی شود.

چرا پکیج صدا میده؟ تشخیص علت صدا دادن پکیج، علت صدای فن پکیج بوتان، علت صدای بلند پکیج ایران رادیاتور و علت زوزه کشیدن پکیج بوتان می‌تواند باعث کاهش مشکلات مربوط به این نوع پکیج‌ها شده و علت صدا دادن پکیج را مشخص کند.

در اصل روش ساخت و استانداردهای این پکیج‌ها بسیار متفاوت است، اما باید در نظر داشت که هر کدام از این مشکلات می‌توانند ایرادات مربوط به خود را داشته باشند؛ پس در هنگام بروز هرگونه مشکل، ابتدا باید بخش‌های مختلف پکیج را بررسی و نیازهای مربوط به آن رفع کرده و بعد از آن لوله‌ها و اتصالات را چک کرد.

مشکلاتی همچون سوراخ شدن پکیج و یا وجود بخش‌های مختلف دیگری چون خرابی فن‌ها و همچنین سوپاپ‌های موجود در داخل پکیج می‌تواند صداهای بسیاری را به وجود آورد و باعث صدا دادن پکیج شود که برای تعمیر آن‌ها باید با یک متخصص تعمیر پکیج مشورت کرده و علت را شناسایی کنید.

ارائه بیش از 300 سرویس در 30 شهر ایران

در آچاره به شما کمک می‌کنیم در کمترین زمان ممکن خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. آچاره گسترده‌ترین ارائه‌دهنده خدمات و تعمیرات منزل است که علاوه بر تهران، در ۳۰ شهر دیگر خدمات ارائه می‌دهد. خدمات تعمیر پکیج یکی از این خدمات است که در کرج،‌ اصفهان، شیراز،‌ تبریز و … ارائه می‌شود. اگر ساکن شهر مشهد هستید و به تعمیر پکیج در مشهد نیاز دارید روی لینک کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

2 دیدگاه

  1. سلام
    پکیج ما مدتی هست که صدا میده. میخواستم بدونم آیا صدا دادن پکیج خطرناک است؟

    1. سلام باید بررسی های لازم انجام شود، میتونید از راهنمایی های تعمیرکار پکیج استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید