نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

خاصیت شگفت‌انگیز تفاله قهوه برای گیاهان آپارتمانی!

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

یکی از بهترین راه‌های تقویت و تغذیه گیاهان آپارتمانی، استفاده از تفاله قهوه است. تفاله قهوه برای گیاهان آپارتمانی و همچنین گیاهان چند ساله در فضای باز، بسیار مفید است؛ به‌شرطی که به‌درستی از آن‌ها استفاده شود.

ما قصد داریم تا در این مطلب نحوه استفاده از تفاله قهوه برای تقویت گیاه آپارتمانی و همچنین خواص تفاله قهوه برای سانسوریا را بررسی کنیم. اگر تمایل دارید گیاهان آپارتمانی خود را با ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش، تقویت کنید خواندن این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

نکات کلیدی 

  • از افزودن مستقیم آسیاب قهوه به گیاه خود‌داری کنید؛ زیرا می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی مانند قارچ، آفات و توقف رشد شود.
  • تفاله‌های قهوه برای گیاه سانسوریا مناسب است، اما این بدان معنا نیست که بتوانید به‌طور منظم از آن استفاده کنید.
  • شما برای تقویت گیاه خود می‌توانید یک‌ یا دوبار در ماه از کود قهوه یا کمپوست استفاده کنید.
  • کود پودری قهوه سرشار از نیتروژن است و استفاده آن به‌جای کود‌های دیگر، رشد سالم گیاه‌ را تضمین می‌کند.

چرا تفاله قهوه برای گیاهان مفید است؟

استفاده از تفاله قهوه برای گیاهان آپارتمانی به‌دلیل داشتن مقدار زیادی مواد مغذی و مواد معدنی ارزشمند است و امروزه بسیار موردتوجه قرار گرفته است.

تفاله‌های قهوه منبع نیتروژن و کلسیم و منیزیم هستند. آن‌ها نه‌تنها برای گیاهان در فضای باز و انبوه، کمپوست فوق‌العاده به‌شمار می‌آیند، بلکه می‌توانند به‌طور موثر برای تغذیه گیاهان خانگی نیز استفاده شوند.

1. رشد بهتر ریشه‌ها و شکوفه

تفاله‌های قهوه وقتی در خاک تجزیه می‌شوند، به تثبیت سطوح نیتروژن در خاک نیز کمک می‌کنند که منجر به رشد بهتر ریشه می‌شود.

علاوه‌بر این رشد شکوفه‌ها و بزرگ‌تر و درخشان‌تر شدن آن‌ها نیز مزیت دیگر استفاده از تفاله قهوه برای گیاهان آپارتمانی است.

2. افزایش رطوبت خاک

استفاده تفاله قهوه برای گیاهان آپارتمانی باعث افزایش سطح رطوبت خاک و تامین رطوبت گیاهان آپارتمانی می‌شود و برای گیاهانی که در خاک‌های مرطوب رشد می‌کنند ایده‌آل است.

3. استحکام ساقه

برای گیاهانی که کافئین دوست دارند، قهوه رقیق می‌تواند مناسب‌ترین کود باشد. تفاله‌های قهوه نیتروژن موردنیاز گیاهان برای رشد و استحکام ساقه را فراهم می‌کنند و به‌این‌ترتیب از چروک شدن ساقه گیاهان پیشگیری می‌شود.

چرا تفاله قهوه برای گیاهان مفید است؟

4. جذب کرم‌های خاکی که سبب فراهم شدن اکسیژن می‌شود

دانه‌های قهوه می‌توانند حلزون را دفع کنند. در عین‌حال کرم‌های خاکی که برای خاک و گیاه مفید هستند را جذب می‌کند و این کرم‌ها با حفر تونل، سبب فراهم شدن اکسیژن موردنیاز برای ریشه‌ خواهند شد.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی

“تفاله قهوه برای سانسوریا” بسیار مفید است، به دلیل این‌که می‌تواند به جذب میکروارگانیسم‌ها و کرم‌های خاکی کمک کند.

تقویت گیاهان آپارتمانی با قهوه

5. از بین رفتن علف‌های هرز

علف‌های هرز سلامت گیاه را به خطر می‌اندازند و همچنین مواد مغذی خاک را کاهش می‌دهند. نیتروژن، منیزیم و پتاسیم موجود در تفاله‌های قهوه به از بین رفتن علف‌های هرز که به‌صورت خودرو در کنار گیاهان رشد می‌کنند، کمک می‌کند.

با استفاده از تفاله قهوه برای گیاهان آپارتمانی به‌راحتی می‌توان بستر مناسبی برای رشد بهتر گیاهان فراهم کرد.

6. تقویت گیاه بعد از خواب زمستانی

زمانی‌ که گیاهان در خواب زمستانی هستند مواد مغذی آن‌ها در حال تمام شدن است و بعد از اتمام خواب زمستانی گیاه نیاز به تقویت مجدد دارد. قهوه می‌تواند جایگزین کودهای دیگر شود تا گیاهان بعد از فصل خاموشی دوباره در فصل رشد، شکوفا شوند.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

مزایای استفاده از تفاله قهوه برای گیاهان آپارتمانی

4 دلیل اصلی وجود دارد که شما را تشویق می‌کند از تفاله قهوه برای گیاهان آپارتمانی خود استفاده کنید.

1. سرشار از مواد مغذی

2 ماده مغذی مهم که گیاهان برای زنده ماندن به آن‌ها نیاز دارند نیتروژن و فسفر هستند که تفاله‌های قهوه سرشار از نیتروژن هستند.

در واقع، تفاله‌های قهوه از حدود ۲ درصد نیتروژن تشکیل شده است؛ بنابراین استفاده از تفاله قهوه برای تقویت گیاه یک انتخاب هوشمندانه است که باعث می‌شود گیاهان مواد مغذی نیتروژن شیرین بیشتری دریافت کنند.

تفاله قهوه برای کود دهی

2. دسترسی آسان

دسترسی به تفاله‌های قهوه بسیار آسان است. شما مجبور نیستید برای یافتن تفاله‌های قهوه به فروشگاه فروش کود بروید یا ساعت‌ها به جستجوی آنلاین بپردازید. آن‌ها به‌راحتی در دسترس هستند و معمولا در اکثر خانه‌ها وجود دارند.

3. سازگار با محیط زیست

استفاده از تفاله‌های قهوه برای گیاهان آپارتمانی یکی از راهکارهای موفق در زمینه حفظ محیط زیست و بازیافت است؛ چون یک راه طبیعی برای بهبود سلامت گیاهان به‌شمار می‌رود که نیازی به استفاده از مواد مصنوعی ندارد.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

با راهکارهایی مانند کود دهی گیاهان با مواد طبیعی و درمان خانگی قارچ گیاهان آپارتمانی می‌توان گام بلندی در مسیر سلامتی افراد جامعه و حفظ محیط زیست برداشت.

تفاله قهوه برای گیاهان آپارتمانی و رشد بهتر

4. مراقبت کم‌هزینه از گیاه

یک گزینه عالی برای کاهش هزینه‌ها استفاده از تفاله قهوه برای گیاهان آپارتمانی است. معمولا تفاله قهوه یک زباله محسوب می‌شود و دور ریختن آن امری طبیعی است.

اما استفاده از آن برای تقویت گیاهان یک گزینه اقتصادی بسیار کارآمد است که هیچ هزینه‌ای به شما تحمیل نمی‌شود.

روش‌های استفاده از تفاله قهوه برای کود دهی

برای استفاده از تفاله قهوه برای گیاهان آپارتمانی به‌عنوان کود گیاهی می‌توانید به چند روش عمل کنید.

1. کمپوست کردن تفاله قهوه (عمل پوساندن و تجزیه)

بهترین راه استفاده از تفاله قهوه برای کود دهی، کمپوست کردن است. اگر می‌خواهید از تفاله‌های قهوه خود بیشترین بهره را ببرید، باید آن‌ها را کمپوست کنید. با این کار یک ماده غلیظ مغذی شگفت‌انگیز برای رشد گیاهان تهیه خواهید کرد.

با کمپوست کردن تمام مواد مغذی تفاله قهوه را استخراج می‌کنید و آن را به‌بهترین شکل در اختیار گیاهان آپارتمانی قرار می‌دهید.

تفاله‌های قهوه اگر به‌درستی استفاده شوند، می‌توانند رشد گیاهانی مثل گیاه سانسوریــا را تقویت کنند؛ اما در صورت استفاده نادرست می‌توانند رشد گیاه شما را نیز از بین ببرند.

2. ترکیب تفاله قهوه با خاک گلدان

تفاله‌های قهوه درصورت اعمال مستقیم، موجب حفظ رطوبت به مقدار زیادی خواهند شد که این خصوصیت می‌تواند اثرات نا‌مطلوبی داشته باشد؛ بنابراین باید برای زهکشی خاک، تفاله قهوه با کمی ماسه مخلوط شود.

3. استفاده از تفاله قهوه برای گیاهان آپارتمانی به‌صورت مایع

گزینه دیگر استفاده از قهوه باقی‌مانده مایع آن است. به‌‌جای این‌که قهوه‌ای که تمام روز در قهوه‌ساز نشسته است را دور بریزید، کمی از آن استفاده کنید.

به این‌ صورت که نسبت ⅓ قهوه خنک‌شده را با آب لوله‌کشی مخلوط کنید و کود مایع خود را بسازید. به‌عنوان مثال، اگر ⅓ فنجان قهوه باقی‌مانده دارید، آن را با ¾ فنجان آب مخلوط کنید.

4. پودر قهوه

پودر قهوه را می‌توانید با سایر مواد آلی مخلوط کنید تا یک کمپوست غنی تشکیل شود. همچنین می‌توانید از آن برای اسیدی کردن خاک استفاده کنید که برای گیاهی مثل سانسوریا ایده‌آل است.

سخن پایانی

استفاده از تفاله قهوه برای گیاهان آپارتمانی به‌دلیل داشتن نیتروژن و‌ مواد مغذی مختلف توصیه می‌شود. تفاله‌های قهوه زمانی که به‌عنوان کمپوست یا کود مایع استفاده می‌شود، خاک را اسیدی می‌کند و برای گیاهان آپارتمانی، مانند سانسوریا بسیار عالی است.

با این‌ حال، برای تقویت گیاهان آپارتمانی با قهوه از افزودن آسیاب قهوه به‌طور مستقیم به گیاه خود‌داری کنید؛ زیرا می‌تواند منجر به مشکلات مختلفی مانند قارچ، آفات و توقف رشد شود.

اگر در خصوص استفاده از تفاله قهوه برای گیاهان آپارتمانی و کوددهی آن‌ها نیاز به مشاوره و خدمات دارید، درخواست خود را در صفحه نگهداری از گیاهان آپارتمان آچاره ثبت نمایید. شما همچنین می‌توانید با شماره 1471 تماس بگیرید.

در پایان یادآور می‌شود که اگر به گل و گیاه علاقه دارید و گلخانه دارید؛ می‌توانید برای تمیز کردن آن از خدمات نظافت منزل آچاره استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت خدمات نظافت منزل کافی است سفارش خود را به‌رایگان در سایت ثبت کنید.

سوالات متداول

آیا تفاله قهوه برای گیاهان آپارتمانی مفید است؟

شما می‌توانید یک افزودنی فوق‌العاده برای مخلوط گلدان خانگی درست کنید تا با این کار، مواد نگهدارنده آب، مانند تفاله قهوه، کیفیت بسیار خوبی در مخلوط گلدانی داشته باشند.
در این روش تمام عناصر ترکیب گلدان متعادل می‌شود. سلامت و رشد بیشتر گیاه را به دنبال دارد.

آیا تفاله قهوه علف‌های هرز را از بین می‌برد؟

بله. به دلیل وجود مقدار قابل‌توجهی نیتروژن، پتاسیم و منیزیم در تفاله قهوه، استفاده از آن باعث از بین بردن علف‌های هرز می‌شود.

آیا امکان تقویت گیاهان آپارتمانی با قهوه وجود دارد؟

بله. تفاله‌های قهوه یک منبع کم نیتروژن و یک منبع جزئی از کلسیم و منیزیم هستند؛ بنابراین تفاله‌های قهوه، به‌ویژه زمانی که کمپوست شوند، می‌توانند کود موثری برای گیاهان باشند.

4.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا


نگهداری از گیاهان خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید