نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

معرفی گیاهانی که به نور زیاد نیاز دارند

باغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

آیا گیاهانی که به نور زیاد نیاز دارند را می‌شناسید؟ ضرورت تامین نور کافی در رشد گیاهان چیست؟ باید در رابطه با شرایط مناسب نگهداری گیاهان مختلف اطلاعات کاملی داشته باشید تا بتوانید علاوه بر جلوگیری از بروز آسیب به گیاه، باعث رشد و زیبایی بیشتر آنها شوید. تمام گیاهان برای رشد به نور آفتاب نیاز دارند ولی برخی نیاز بیشتری به آفتاب دارند تا بتوانند خیلی سریع رشد کنند. ما در این مقاله از مجله آچاره به لیستی از گیاهانی که به نور زیاد نیاز دارند اشاره کرده‌ایم، پس جهت کسب اطلاعات کامل در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

چه گیاهانی به نور زیاد نیاز دارند؟

شرایط رشد گیاهان مختلف، متفاوت است. برخی از گیاهان نیازی به نور ندارند و برخی دیگر برای رشد به نور زیاد نیاز دارند. در لیست زیر به چند نمونه از گیاهانی که به نور زیاد نیاز دارند اشاره شده است:

1. آلوئه‌ ورا

آلوئه ورا در دسته گیاهانی که به نور زیاد نیاز دارند قرار دارد، خواص زیاد و منحصر بفرد این گیاه سبب شده است تا بسیاری از افراد علاقه‌مند به نگهداری این گیاه در منزل شوند. بهتر است برای رشد سریع آلوئه ورا، از گلدان‌های بزرگ استفاده کنید و سعی کنید گیاه را در بخشی از منزل که تابش مستقیم آفتاب وجود دارد قرار دهید

گیاه آلوئه ورا

2. کاکتوس طلایی

کاکتوس طلایی نوع دیگری از گیاهان است که در دسته گیاهان کویری قرار داشته و معمولاً سرعت رشد آن بسیار کند است. کاکتوس طلایی هم در دسته گیاهانی که به نور زیاد نیاز دارند قرار دارد. بهتر است آبیاری کاکتوس کم باشد. تنها با ایجاد محیط مناسب جهت نوردهی کافی، می‌توان به راحتی در هر منزلی اقدام به پرورش کاکتوس طلایی کرد.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

کاکتوس طلایی

3. گیاه ساق عروس

ساق عروس در دسته کاکتوس‌ها قرار گرفته و  جزو گیاهانی است که به نور زیاد نیاز دارند. توجه داشته باشید که آبیاری زیاد این گیاه کار اشتباهی بوده و حتماً باید آبیاری به صورت کم و مقطعی انجام شود.

گیاه ساق عروس از گیاهانی است که به نور زیاد نیاز دارند

4. گیاه ابرون

ابرون از گیاهانی دیگری هست که معمولاً در بسیاری از منازل ایرانی یافت می‌شود. پرورش این گیاه کار دشواری نیست، ولی حتماً باید در محیطی از منزل که نور کافی دارد قرار گیرد. این گیاه باید حداقل روزی ۴ ساعت زیر نور آفتاب قرار گیرد تا رشد منظم و سریعی داشته باشد.

مطلب پیشنهادی هوا خوردن ریشه گیاه بر اثر جابه‌جایی 

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

گیاه ابرون از گیاهانی است که به نور زیاد نیاز دارند

5. نخل ساگو

نخل ساگو از گیاهان دیگری هست که به‌خاطر ظاهر فوق‌العاده زیبا و مدرنی که دارد، امروزه بسیاری از افراد علاقه شدیدی به‌پرورش این گیاه در منزل پیدا کرده‌اند. تنها موردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که حتماً باید این گیاه را در جلوی پنجره یا قسمتی از منزل که نوردهی کافی دارد، قرار دهید.

نخل ساگو

6. نخل دم اسبی

این گیاه به‌خاطر داشتن ساقه‌های ضخیم و برگ‌هایی به‌ شکل خاص، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است، نخل دم اسبی در دسته گیاهانی که به آفتاب زیاد نیاز دارند، قرار دارد پس حتماً باید در گلخانه یا جلوی پنجره نگهداری شود.

مطلب پیشنهادی معرفی گیاهانی که نیاز به آب کم دارند

نخل دم اسبی

7. نخل آرکا

اگر نخل آرکا را در مکان‌های باز و در زیر نور آفتاب نگهداری کنید، شاهد رشد سریع و زیبایی بیشتر این گیاه خواهید بود. مخصوصاً اتاق‌هایی که دارای سقف بلند هستند، بهترین گزینه جهت نگهداری این گیاه به‌حساب می‌آیند. دقت کنید که این گیاه نیازمند آبیاری زیاد نیست و با آبیاری بسیار کم و مهیا کردن نور کافی برای آن، می‌توانید باعث رشد سریع این گیاه شوید.

نخل آرکا

8. سانسوریا

گیاه سانسوریا از آن دسته گیاهانی است که در منازل اکثر ایرانی‌ها وجود دارد. رشد این گیاه رابطه مستقیمی با نور آفتاب داشته و هر چه میزان تابش نور آفتاب در محلی که گیاه وجود دارد بیشتر باشد، به همان میزان هم گیاه رشد سریع‌تری خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی راهنمای انتخاب گیاهان مناسب محل کار

گیاه سانسوریا

9. پاپیروس

پاپیروس از دیرباز جزو زیباترین گل‌ها بوده و امروزه نیز طرفداران زیادی را دارد. در زمان‌های قدیم از پاپیروس برای درست کردن کاغذ استفاده می‌شد. پرورش این گیاه در منزل باعث زیبایی بیشتر محیط می‌گردد. برای رشد کافی پاپیروس باید رطوبت خاک مناسب باشد و تنها با مهیا کردن نور کافی و آبیاری کم، می‌توان باعث رشد سریع پاپیروس شد.

گیاه پاپیروس از گیاهانی که به نور زیاد نیاز دارند

10. کروتون

برگ‌های کروتون فوق‌العاده زیبا هستند و شکل خاصی دارند. این گیاه برای رشد به آب کمی نیاز دارد و حتماً باید دمای محیطی که این گیاه وجود دارد از ۱۵ درجه کمتر باشد. وجود نور کافی در محیط از مهم‌ترین نکات برای رشد سریع این گیاه است.

گیاه کروتون

11. ناز یخی

ناز یخی از گیاهان دیگری است که رشد سریع آن مستلزم وجود نور کافی در محیط است. ناز یخی با داشتن گل‌های بنفش و سبز، زیبایی خاصی را دارد. شما می‌توانید در گلخانه یا در بخشی از منزل که نور کافی دارد از این گیاه نگهداری کنید. معمولا طول عمر ناز یخی بسیار زیاد بوده و جزو بهترین گزینه‌ها جهت افزایش زیبایی منزل به حساب می‌آید.

مطلب پیشنهادی آموزش ساخت لامپ رشد گیاه در خانه

گیاه ناز یخی از گیاهانی که به نور زیاد نیاز دارند

12. گل سنگ

گل سنگ به‌خاطر برگ‌هایی خاص با رنگ‌های سفید و سبزه، جزو زیباترین گل‌ها به‌حساب می‌آید که نگهداری آن بسیار راحت است. شما تنها با تامین نور کافی در محیط می‌توانید از این گیاه نگهداری کنید. توجه داشته باشید که تامین رطوبت با آبیاری منظم و کم، جزو عوامل مهم دیگر در بحث رشد سریع این گیاه است.

گل سنگ از گیاهانی که به نور زیاد نیاز دارند

13. کراسولا

کراسولا جزو گیاهانی است که علاقه فوق‌العاده زیادی به نور خورشید دارد و حدود ۴ ساعت در روز باید زیر نور مستقیم آفتاب قرار گیرد. این گیاه از گیاهان مقاوم آپارتمانی است. میزان آبیاری کراسولا باید به‌صورت متوسط باشد، پس به هیچ عنوان در آبیاری این گیاه زیاده‌روی نکنید.

گیاه کراسولا

14. حسن یوسف

حسن یوسف از قدیمی‌ترین گیاهانی است که در منزل اکثر ایرانی‌ها یافت می‌شود و اکثر افراد در رابطه با شرایط مناسب نگهداری این گل اطلاعات کافی دارند. شما با مهیاء کردن یک محیط مناسب که نور کافی داشته باشد، به‌راحتی می‌توانید اقدام به پرورش این گل‌ کنید. مخصوصا نگهداری از گل حسن یوسف در آپارتمان باعث زیبایی بیشتر محیط شده و حال هوای منزل را عوض می‌کند.

مطلب پیشنهادی معرفی گیاهانی که نیاز به آب کم دارند

گل حسن یوسف

15. نخل مرداب

نخل مرداب جزو گیاهانی است که ظاهری فوق‌العاده شیک و مدرن داشته و توجه بسیاری از علاقه مندان به گل و گیاه را به خود جلب کرده است.

 رنگ سبز خاص این گیاه‌ باعث زیبایی منزل می‌شود و شما تنها با دقت به میزان آب‌دهی و تامین نور کافی گیاه، می‌توانید این گل را در منزل خود پرورش دهید.

نخل مرداب

16. سیکاس

سیکاس جزو گیاهانی است که به خاطر ظاهری فوق‌العاده شیک و مدرن، به یکی از گیاهان پرطرفدار تبدیل شده است. جهت نگهداری این گیاه باید شرایطی مناسب برای نوردهی کافی مهیا شود. آبیاری این گیاه نیز باید به‌صورت منظم و کم انجام شود.

مطلب پیشنهادی راهنمای انتخاب گیاهان مناسب محل کار

گیاه سیکاس

نکاتی مهم در رابطه با نگهداری گیاهانی که به نور زیاد نیاز دارند

برخی افراد اطلاعات دقیق و درستی در رابطه با نگهداری صحیح گل و گیاه ندارند و فکر می‌کنند که تمام گیاهان به یک اندازه به نور و آب نیاز دارند، در صورتی که این چنین نیست.

دقت کنید منظور از اینکه برخی گیاهان به نور زیاد نیاز دارند این نیست که شما باید به صورت ۲۴ ساعته گیاه را زیر تابش مستقیم آفتاب قرار دهید. قرار گرفتن بیش از اندازه گیاه در زیر نور آفتاب می‌تواند باعث آسیب رسیدن به گیاه شود. شما با قرار دادن گیاهان در بخش‌های خاص منزل مثل جلوی پنجره در ساعاتی که نور مستقیم آفتاب در آن قسمت از منزل بیشتر است، می‌توانید بسیاری از گیاهان خاص و زیبا را در منزل نگهداری کنید.

در واقع یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث می‌شود تا برخی از گیاهان رشد سریع و کافی داشته باشند، اطلاع افراد از نحوه صحیح نگهداری از آن گیاه است. شما با کسب اطلاعات نسبی در رابطه با گیاهان بسیار خاص و زیبا در منزل می‌توانید حال و هوای منزل را بسیار بهتر و آرامبخش‌تر کنید. گیاهان زیادی وجود دارند که به راحتی در منزل قابل نگهداری هستند و به هیچ عنوان قرار نیست شما کار دشواری را انجام دهید یا زمان زیادی را جهت مراقبت از این گیاهان اختصاص دهید.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

مطلب پیشنهادی آموزش ساخت لامپ رشد گیاه در خانه

گیاهانی که به نور زیاد نیاز دارند

مهم‌ترین اشتباهات افراد این است که بدون داشتن اطلاعات در رابطه با شرایط نگهداری  از گیاهان، به‌صورت خودسرانه اقدام به آبیاری زیاد گیاه می‌کنند، یا در برخی مواقع ممکن است از قرار دادن گیاه زیر در زیر نور آفتاب امتناع کنند، تمام این موارد جزو مهم‌ترین علت‌هایی است که باعث عدم رشد و پژمردگی برخی از گیاهان خاص و زیبا می‌شود.

در این مقاله از مجله آچاره در مورد گیاهانی که به نور زیاد نیاز دارند صحبت کردیم و امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر سوالی دارید می‌توانید با پرسیدن سوالات خود در بخش نظرات همین مطلب، پاسخ‌تان را در اسرع وقت از کارشناسان مجرب آچاره دریافت کنید.

نکته پایانی در مورد نگهداری از گیاهان آپارتمانی

نگهداری از گیاهان آپارتمانی ممکن است به‌صورت ناخواسته نظم منزل را بهم بریزد چون ممکن است همراه با تعویض گلدان و ریختن کود و برگ گیاهان روی زمین انجام شود. در این شرایط می‌توانید از خدمات نظافت منزل آچاره بهره ببرید و در کمترین زمان هم خانه‌ای تمیز و هم گلدان‌های سالمی داشته باشید. 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا


نگهداری از گیاهان خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید