نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

7 دلیل کوچک شدن برگ پتوس + راهکارهایی حل مشکل

باغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

افرادی که می‌خواهند گیاهی در شرایط کم‌نور داشته باشند، نمی‌توانند انتخابی بهتر از گیاه پتوس داشته باشند. نام دیگر این گیاه پیچک شیطان است. معمولاً این گیاه دچار مشکل خاصی نمی‌شود، اما ممکن است که شما با مشکل کوچک شدن برگ پتوس روبرو شوید. مشکل کوچک شدن برگ پتوس ممکن است به دلیل کمبود مواد مغذی، نور کم یا هجوم حشرات باشد.

بررسی همه موارد گفته شده برای بررسی علت کوچک شدن برگ پتوس و دستیابی دوباره گیاه به سلامت ضروری است. گیاه پتوس یک گیاه بسیار مقاوم است که حتی در صورت نادیده گرفته شدن نیز می‌تواند به خوبی رشد کند. با این حال، مانند همه گیاهان، به آبیاری منظم، نور خورشید یا نور مصنوعی (آموزش ساخت لامپ رشد گیاه در خانه)، تغذیه مناسب و گردش هوا نیاز دارد.

درباره گیاه پتوس بیشتر بدانید

گیاهان پتوس دارای برگ‌های قلبی شکل، سبز براق یا رنگارنگ و مومی شکل هستند. رشد برگ پتوس جوان کمی متفاوت از برگ‌های بالغ آن است. نور و کود کافی معمولاً باعث افزایش تولید برگ گیاه پتوس می‌شود.

این گیاهان گرمسیری به نور فیلتر شده و رطوبت بالا نیاز دارند و در دمای 70 تا 90 درجه فارنهایت (21 تا 32 درجه سانتی‌گراد) بهترین رشد را دارند بین دو آبیاری اجازه دهید سطح خاک گلدان خشک شود. اگر گیاه تا ریشه خشک شود، رشد آن به تأخیر می‌افتد و سلامت کلی گیاه آسیب می‌بیند که می‌تواند باعث بیماری و شیوع آفات یا حتی قارچ گیاهان شود.
آبیاری بیش از حد نیز در لیست مشکلات پتوس رایج است، اما نمی‌تواند علت کوچک شدن برگ پتوس باشد. در عوض، احتمال اینکه گیاه دچار پوسیدگی ریشه شود بیشتر است.

گیاه پتوس

چرا برگ پتوس کوچک می‌شود؟

گیاه پتوس به دلیل مراقبت آسان و همچنین شاخ و برگ سرسبزش، محبوب است. برگ‌های سبز روشن، براق و گاه رنگارنگ پتوس تصویری دیدنی ایجاد می‌کنند، اما گاهی اوقات برگ‌های جدید در مقایسه با برگ‌های قدیمی بسیار کوچک هستند. فقدان نور مناسب، کود غنی از مواد مغذی و آبیاری ناکافی سه دلیل اصلی برای رشد برگ‌های پتوس هستند.

پرداختن به این مسائل کلیدی همراه با هرس منظم به پتوس کمک می‌کند تا شاخ و برگ خود را حفظ کرده و برگ‌های سالم‌تری تولید کنند. اجازه دهید کمی اساسی‌تر علت کوچک شدن برگ پتوس را بررسی کنیم.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی

برای درک علت کوچک شدن انداره برگ پتوس، باید آن را به عنوان یک چرخه در نظر بگیرید. نور کمتر به معنای کاهش نیاز به آب است.
پتوس گیاهی است که شخصیت تطبیقی ​​دارد و زمانی که این دو جزء ضروری به طور فعال برای فتوسنتز وجود نداشته باشند، اندازه برگ را برای زنده ماندن به خطر می‌اندازد. از این رو، آنچه می‌بینید کوچک شدن سایز برگ پتوس است.

دلایل کوچک شدن برگ پتوس

همه ما در مدرسه یاد گرفتیم که چگونه نور برای گیاهان برای تهیه غذا ضروری است. بنابراین اگر به هر دلیلی گیاه نتواند فرآیند فتوسنتز را انجام دهد، طبیعی است که برگ‌ها آسیب ببینند.
زمانی که پتوس نور کافی دریافت نمی‌کند، ساقه‌های گیاه نازک‌تر می‌شوند و در جهت منبع نور رشد می‌کنند. در نتیجه، رشد برگ جدید در مقایسه با برگ‌های بالغ، کم، کوچک‌تر و کم‌رنگ‌تر است. گونه‌های متنوع آن مانند پتوس ملکه مرمر نیز ممکن است تنوع خود را از دست بدهند.

1. نور لازم برای رشد مناسب پتوس

بهترین نور برای رشد خوب پتوس، نور روشن اما غیر مستقیم است. یک پنجره رو به غرب یا جنوب بهترین منبع نور برای پتوس است.

نور گباه پتوس

این نکته را به خاطر داشته باشید که پتوس‌ها در سایه و نیمه سایه رشد می‌کنند، بنابراین نور مستقیم بیش از حد خورشید نیز برای آن‌ها مضر است و می‌تواند برگ‌ها را بسوزاند. گاهی اوقات، تنها کاری که باید انجام دهید این است که پتوس خود را به نقطه روشن‌تری منتقل کنید تا نور بیشتری دریافت کند.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

از آنجایی که پتوس‌ها دارای ساقه‌های رونده هستند، منظره‌های چشم‌نوازی را در بالای کمدها، کابینت‌های آشپزخانه، قفسه‌های کتاب و در گلدان‌های آویز ایجاد می‌کنند.

2. کود

پتوس مانند هر گیاه آپارتمانی دیگری به دوزهای کم اما مکرر کودهای غنی از مواد مغذی نیاز دارد. کودهای مایع برای حفظ رنگ، بافت، اندازه و شکل برگ‌ها انتخاب مناسبی هستند. بسیار مهم است که نوع کود مناسب را با توجه به نوع گیاهی که دارید و محیط گلدانی که قصد دارید آن را پرورش گیاه دهید، انتخاب کنید.

کود گیاه پتوس

اگر شاهد کوچک شدن برگ پتوس خود هستید، باید کودهای حاوی نیتروژن بالاتر را انتخاب کنید. این به این دلیل است که نیتروژن در کلروفیل وجود دارد و برای رشد و تولید مثل گیاه بسیار مهم است. بنابراین در فصل رشد از کود با نسبت 19-16-12 برای پتوس خود استفاده کنید. این کار باید سلامت کلی پتوس را حفظ کند و از کوچک شدن برگ پتوس جلوگیری کند.

زمان استفاده از کود برای گیاهان آپارتمانی، به همان اندازه مهم است که به یاد داشته باشید که آن‌ها در مقایسه با گیاهان در فضای باز به مقادیر کمتری از کود نیاز دارند. گاهی اوقات کود زیاد می‌تواند رشد گیاه را متوقف کند و منجر به ایجاد نوک قهوه‌ای در برگ‌ها شود.

3. نکات آبیاری مربوط به گیاه پتوس

همان‌طور که می‌دانیم، نور برای انجام فتوسنتز در برگ‌های گیاهان بسیار مهم است، اما آب هم به همان اندازه مهم است. درحالی‌که پتوس‌ها دوست دارند بین دو آبیاری خشک شوند، آبیاری کامل هر 1 تا 2 هفته یک‌بار تضمین می‌کند که آن‌ها شاخ و برگ براق و درخشان خود را حفظ کنند.

آبیاری پتوس

عدم آبیاری مناسب گیاه می‌تواند علت کوچک شدن برگ پتوس باشد. با گذشت زمان، خواهید دید که گیاه برای زنده ماندن سازگار می‌شود و این به عنوان علت کوچک شدن برگ پتوس قابل توجه است.

نحوه آبیاری پتوس:

اینکه هر چند وقت یک‌بار پتوس شما به آبیاری نیاز دارد، به میزان نور خورشید دریافتی در روز بستگی دارد. به طور معمول، اگر پتوس شما به مدت 4 تا 6 ساعت در روز نور غیرمستقیم دریافت کند، در مقایسه با پتوس‌هایی که نور غیرمستقیم بسیار کم دریافت می‌کند، به آب بیشتری نیاز دارد.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

آبیاری بیش از حد هم می‌تواند علت کوچک شدن برگ پتوس یا زرد و چروکیده شدن و خشک شدن نوک برگ پتوس آن‌ها شود. برای جلوگیری از آبیاری بیش از حد، اجازه دهید گیاه آب را از طریق ریشه‌های خود جذب کند و آن را حداقل 30 دقیقه در وان پر از آب قرار دهید. انجام این کار یک بار در ماه می‌تواند پتوس شما را تقویت کند و هیدراتاسیون مورد نیاز آن را تأمین کند.

کیفیت آب برای سلامتی و شادابی گیاه بسیار مهم است اما اغلب نادیده گرفته می‌شود. آب لوله‌کشی معمولی به نسبت زیادی از کلر، سدیم و فلوئور تشکیل شده است.

این باعث می‌شود که نمک در خاک جمع شود یا گاهی اوقات شاخ و برگ‌ها را با واتر مارک‌های سفید خراب می کند. قبل از استفاده از آب لوله‌کشی، اجازه دهید آب حداقل 24 ساعت بماند. این کار برای دفع کردن کلر و فلوئور از آب مهم است. دیگر گزینه‌های آبیاری برای پتوس آب باران، آب مقطر یا آب تصفیه شده است.

کوچک شدن برگ

4. دمای شدید

پتوس‌ها معمولاً در دماهای بین 70 درجه فارنهایت (21 درجه سانتی‌گراد) و 90 درجه فارنهایت (32 درجه سانتی‌گراد) رشد می‌کنند. در غیر این صورت متوجه کوچک شدن برگ پتوس خواهید شد.

5. کوچک بودن اندازه گلدان یکی از علت کوچک شدن برگ پتوس

با اینکه که گیاهان پتوس می‌توانند سال‌ها در یک گلدان بمانند، توصیه می‌شود حداقل سالی یک بار ریشه آن‌ها را بررسی کنید. پتوس می‌تواند برای مدت طولانی‌ در یک گلدان بماند، اما اگر پس از بررسی، ریشه‌های بیشتری در خاک مشاهده کردید، باید بلافاصله گیاه را به یک گلدان بزرگ‌تر منتقل کنید.

کوچک بودن اندازه گلدان

6. کوچک شدن برگ پتوس به دلیل رطوبت کم

پتوس‌ها گیاهان گرمسیری هستند. آن‌ها در اطراف تنه درختان بزرگ‌تر قد می‌کشند تا به نور برسند؛ اما اساساً در شرایط مرطوب زندگی می‌کنند. بنابراین، مه پاش کردن برگ‌ها راه خوبی برای افزایش رطوبت پتوس است. این می‌تواند سلامت و اندازه برگ را بهبود بخشد.

7. آلودگی به آفت

هجوم آفات در پتوس غیرمعمول است. بااین‌حال، شپشک‌های آرد آلود، شته گیاهان یا کنه‌های عنکبوتی گاهی به گیاه حمله می‌کنند و به بافت‌ برگ‌ها حمله می‌کنند. این موضوع منجر به آسیب دیدن برگ‌ها می‌شود و اگر به موقع به آن رسیدگی نشود، می‌تواند علت کوچک شدن برگ پتوس شود و با گذشت زمان برگ‌های جدید در مقایسه با برگ‌های بالغ از نظر اندازه کوچک‌تر و نسبتاً ضعیف‌تر ظاهر می‌شوند.

اگر در خانه خود گلخانه دارید حتما با دردسرهای تمیز کردن گیاهان آپارتمانی و تمیز کردن گلخانه آشنا هستید. تمیز کردن گلخانه و پاک کردن منظم برگ گیاهان، تاثیر زیادی بر شادابی آنها دارد. شما می توانید برای تمیز کردن گلخانه خود از خدمات نظافت منزل آچاره استفاده کنید.

برای اطلاع از قیمت سفارش خود را به‌رایگان ثبت کنید.

4/5 - (31 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا


نگهداری از گیاهان خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید