نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

چگونه حسن یوسف پژمرده را سرحال کنیم؟

باغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

گیاه حسن یوسف یک گیاه بوته‌ای و رنگارنگ است که جزو گیاهان مقاوم دسته‌بندی می‌شود و به همین جهت گزینه مناسبی برای نگهداری گیاه در خانه است. این گیاه در بسیاری از مناطق به صورت یک‌ساله رشد می‌کند. این گیاه به دلیل شاخ و برگ و بافت خود بسیار شناخته شده است. برای جلوگیری از پژمردگی گیاه حسن یوسف باید آن را منظم آبیاری کنید.

در این مقاله نکاتی برای نجات این گیاه زیبا بیان کرده‌ایم که به شما در سرحال کردن گلدانتان کمک می‌کند. همچنین مطالعه مقاله اصول آبیاری گیاهان را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.

جلوگیری از پژمردگی گیاه حسن یوسف

برای اینکه حسن یوسف بهترین شانس را برای زنده ماندن داشته باشد، مطمئن شوید که حسن یوسف شما به طور منظم آبیاری می‌شود. حسن یوسف بومی اندونزی است و گیاهی استوایی است. در هوای گرم و خشک خوب عمل نمی‌کند. اگر متوجه پژمردگی حسن یوسف خود خاک خشک شده آن شدید، به احتمال زیاد فقط به آب نیاز دارد.

ممکن است مرده به نظر برسد، اما احتمالاً این‌طور نیست. به گفته دانشگاه ایندیانا، آبیاری حسن یوسف، شاخ و برگ‌های پژمرده آن را دوباره زنده می‌کند.

جلوگیری از پژمردگی گیاه حسن یوسف

آبیاری منظم گل تازه کاشته شده بسیار مهم است. گیاه حسن یوسف که به دلیل دمای یخبندان در حال مرگ است را نمی‌توان احیا کرد، بنابراین اگر می‌خواهید زمستان را پشت سر بگذارد، قبل از یخبندان آن را به داخل خانه منتقل کنید. اگر غرق در آب است و پوسیدگی ریشه آن شروع شده است، باید زودتر گیاه خود را نجات دهید.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی

به همین دلیل باید گیاه حسن یوسف را در خاکی با زهکشی خوب پرورش دهید. اگر حسن یوسف را بیش از حد آبیاری کنید یا حسن یوسف کاشته شده در خاک را غرقاب کنید، منجر به پوسیدگی ریشه آن می‌شود که می‌تواند حسن یوسف شما را از بین ببرد. اگر حسن یوسف شما از آبیاری زیاد برگ‌های زردی پیدا کرده است، ممکن است دیگر برای نجات گیاه خیلی دیر شده باشد. اگر گیاه شما در حال مرگ است، سعی کنید چند قلمه از آن را ذخیره کنید و یک گیاه جدید تکثیر کنید.

سرحال کردن حسن یوسف پژمرده

مراقبت منظم از حسن یوسف

حسن یوسف زمانی که در دمای شبانه 16 درجه یا بالاتر باشد، بهترین عملکرد را دارد. گیاهان حسن یوسف را به فضای باز عادت دهید تا از زرد شدن و آسیب دیدن برگ‌های حسن یوسف در اثر آفتاب یا باد زیاد جلوگیری شود.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

حسن یوسف گلدانی خود را هر روز به مدت سه تا چهار ساعت در فضای باز در مکانی سایه‌دار که از باد در امان است قرار دهید. هر روز مدت زمان بیرون از منزل را به تدریج افزایش دهید و پس از یک هفته، حسن یوسف را در جایی که آن را می‌کارید و در زمین قرار می‌دهید. هنگامی که حسن یوسف را کاشتید، برای جلوگیری از آسیب دیدگی، میزان آفتاب و باد را در چند هفته اول بررسی کنید.

مراقبت از حسن یوسف

حسن یوسف خود را به همان میزانی که گیاهان باغ خود را آبیاری می‌کنید، آبیاری کنید. اگر برگ‌های حسن یوسف زرد شدند، به این معنی است که گیاه شما خیلی مرطوب است و باید حسن یوسف خود را به منطقه‌ای با خاکی با زهکشی خوب منتقل کنید. با توجه به راه حل‌های باغبانی دانشگاه فلوریدا، اکثر گیاهان حسن یوسف در سایه به خوبی رشد می‌کنند.

مطلب پیشنهادی راهنمای انتخاب گیاهان مناسب محل کار

بهترین شرایط برای حسن یوسف

اگر حسن یوسف را در فضای روشن و نور غیرمستقیم و سایه‌ بکارید، گیاه شما بهترین شانس را در ایجاد رنگ‌های پر جنب‌وجوش خواهد داشت که آن را بسیار جذاب می‌کند. آفتاب صبحگاهی می‌تواند بهترین نور باشد. آفتاب شدید ممکن است باعث شود که شاخ و برگ‌هایش سفید یا سبز به نظر برسد.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

مطلب پیشنهادی آموزش ساخت لامپ رشد گیاه در خانه

شرایط نگهداری حسن یوسف

اما حسن یوسف را در سایه عمیق نیز نکارید. حسن یوسف برای ایجاد رنگ‌های زرد، صورتی، بنفش، قرمز و قهوه‌ای، به نور روشن نیاز دارد. مالچ کردن حسن یوسف به حفظ سطح یکنواخت آب در اطراف ریشه و جلوگیری از علف‌های هرز کمک می‌کند. با این حال، از مالچ سدر استفاده نکنید زیرا روغن سرو می‌تواند برای حسن یوسف سمی باشد.

جمع بندی

گل‌های آپارتمانی به خانه، روح و طراوت می‌بخشند اما گاهی تعداد بالای گلدان‌ها مشکلاتی برای نظافت منزل ایجاد می‌کند. به‌طور مثال جابه‌جایی آن‌ها گاهی سخت و زمان‌بر است و شاید از عهده افراد برنیاید و به این دلیل از داشتن گل و گیاه فراوان در خانه صرف نظر کنند که باید گفت راهکارهای مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها ارتباط با تیم آچاره است.

3.3/5 - (26 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا


نگهداری از گیاهان خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید