علت روشن نشدن مشعل گازی ایران رادیاتور

ساختمانلوله کشی و تاسیساتموتورخانه

سیستم گرمایش مرکزی یا همان موتورخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر ساختمانی محسوب می‌شود و مشعل گازی به‌عنوان عضو اصلی موتورخانه، به تعمیر و نگهداری منظم موتور خانه نیاز دارد.
یکی از اقدامات مهم درباره مشعل گازی موتورخانه، بررسی علت روشن نشدن آن است. به همین دلیل در این مقاله از مجله آچاره به بررسی علت روشن نشدن مشعل گازی ایران رادیاتور می‌پردازیم.

5 دلیل روشن نشدن مشعل گازی ایران رادیاتور

دلایل متعددی برای از کار افتادن شعله اصلی مشعل گازی وجود دارد که برخی از این دلایل ممکن است مشابه علائم احتراق ناقص به نظر برسند.

با این حال علل روشن نشدن مشعل گازی ایران رادیاتور تا حدی مشخص است که در ادامه برخی از آن‌ها را مرور خواهیم کرد:

1. کثیفی اسکنر شعله

اسکنرهای شعله باید حداقل یک‌بار در ماه بررسی و تمیز شوند. اسکنر شعله مشعل گازی، وجود شعله فعال در محفظه را تشخیص می‌دهد. این پروسه با انتشار اشعه ماوراء بنفش، مادون قرمز یا نور مرئی انجام می‌شود.

در این راستا پس از راه‌اندازی موتورخانه، حسگر شعله در عرض چند ثانیه فعال می‌شود. اگر اسکنر، شعله‌ای را تشخیص ندهد، جریان سوخت به موتورخانه را قطع کرده و از تجمع خطرناک مواد قابل اشتعال جلوگیری می‌کند.

از آنجایی که این سنسور در نزدیکی شعله قرار دارد، اغلب کربن دور آن جمع خواهد شد. به همین دلیل است که این قسمت باید هر ماه تمیز شود. دقت کنید که پس از تمیز کردن، باید مطمئن شوید که به‌درستی تراز شده و شعله را حس می‌کند.

2. کثیف شدن صافی روغن سوخت

صافی روغن سوخت، وظیفه جلوگیری از مسدود شدن سیستم توسط آلاینده‌ها را برعهده دارد. با این حال، اگر فیلتر صافی را به‌طور مرتب تمیز یا تعویض نکنید، در نهایت کارایی خود را از دست داده و منجر به گرفتگی مشعل می‌شود.

این اتفاق باعث محدود شدن سوخت می‌شود که در نتیجه آن، شعله‌ای تشکیل نخواهد شد. به همین دلیل باید صافی سوخت مخزن آب گرم را هر هفته تمیز و بررسی کنید. واشر فیلتر نیز باید به‌طور همزمان تعویض شود.

سرویس دوره‌ای و تعمیر موتورخانه را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • نصب و راه‌اندازی مشعل گازی و گازوئیلی
  • تعویض منبع دوجداره یا کوئل‌دار
  • تعویض منبع انبساط
  • نصب دیگ چدنی
  • نصب انشعاب کلکتور

سرویس دوره‌ای و تعمیرات موتورخانه با تیم آچاره

سرویس دوره‌ای و تعمیر موتورخانه را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • نصب و راه‌اندازی مشعل گازی و گازوئیلی
  • تعویض منبع دوجداره یا کوئل‌دار
  • تعویض منبع انبساط
  • نصب دیگ چدنی
  • نصب انشعاب کلکتور

سرویس دوره‌ای و تعمیرات موتورخانه با تیم آچاره

3. نبود سوخت

اگر مخزن آب گرم موتورخانه را اخیراً پر کرده باشید، بعید به نظر می‌رسد با مشکلی مواجه شوید. اما مقدار کم سوخت می‌تواند عامل روشن نشدن مشعل گازی ایران رادیاتور باشد.

در این شرایط برای ادامه کار لازم است مخزن را دوباره پر کنید. توصیه می‌کنیم که گزارش مصرف روزانه سوخت را یادداشت کنید.

به این ترتیب می‌توانید اهالی ساختمان را در جریان گرمای بیش از حد یا نشتی قرار دهید؛ چراکه نشتی احتمالی ممکن است عامل مصرف بیش از حد سوخت باشد.

4. بسته شدن دریچه تامین سوخت

حتی اگر کم یا خالی بودن منبع سوخت دلیل روشن نشدن مشعل گازی ایران رادیاتور نباشد، به این معنی نیست که کمبود سوخت وجود ندارد. مشکل انسداد منبع سوخت رایج‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید و جزو مشکلات رایج موتورخانه محسوب می‌شود.

این احتمال وجود دارد که شخصی به‌طور تصادفی شیر سوخت یا گاز را بسته باشد. در این صورت با باز کردن مجدد شیر مشکل حل خواهد شد. نصب قفل‌های ایمنی و آموزش ساکنین، به جلوگیری از بروز مشکلات مشابه کمک می‌کند.

علت روشن نشدن مشعل گازی ایران رادیاتور

5. اتصالات شکسته مشعل گازی ایران رادیاتور

اتصالات، ترکیب سوخت و هوا که به مشعل وارد می شود را کنترل می‌کنند. عدم تنظیم درست این اتصالات و شکستگی یا نشتی آن‌ها ممکن است باعث بروز مشکلات متعددی شود.

مصرف بیش از حد سوخت، عملکرد نامناسب شعله یا روشن نشدن مشعل گازی از جمله این مشکلات هستند. ابتدا بررسی کنید که تمام اتصالات کنترلی مشعل در جای خود قرار دارند و در صورت لزوم، آن‌ها را تنظیم مجدد کرده و عملکردشان را مورد بررسی قرار دهید.

در صورت آسیب یا فرسودگی اتصالات، بهتر است برای تعویض یا تنظیم مجدد آن‌ها اقدام نمایید. اتصالات کنترلی فناوری منسوخی هستند.

پیشنهاد می‌کنیم مشعل مخزن آب گرم ساختمان را به سیستم کنترل بدون اتصال مجهز کنید. به این ترتیب مشکل شما حل شده و صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف گاز خواهید داشت.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر و سرویس موتورخانه!

نحوه تعمیر مشعل گازی ایران رادیاتور

مشعل‌های مخزن آب گرم یا موتورخانه ممکن است به دلایل مختلفی روشن نشوند و برای شروع تعمیر، شما باید ابتدا علت بروز مشکل را مشخص کنید.

وجود مشکل در تامین گاز اصلی می‌تواند علت روشن نشدن مشعل گازی ایران رادیاتور باشد. بسته به نوع محل زندگی شما، می‌توانید با روشن کردن سایر وسایل گازسوز، مانند اجاق گاز ورودی گاز را آزمایش کنید.

اگر این وسایل هم روشن نمی‌شوند، احتمالاً مشکلی در منبع تغذیه گاز وجود دارد. در این شرایط شما باید با ماموران گاز تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید تا مشکل را بررسی کنند.

یکی دیگر از دلایل احتمالی روشن نشدن مشعل موتورخانه، خاموش شدن فیوز برق است. بویلرها برای احتراق به مقدار کمی برق نیاز دارند؛ بنابراین خاموش شدن فیوز می‌تواند مانع از کارکرد صحیح دستگاه شود.

به خاطر داشته باشید که اگر برق دستگاه قطع شده باشد، ممکن است برنامه ریست شود. در این شرایط باید برنامه‌ریزی مجدد انجام دهید. ایراد در شیر گاز یکی دیگر از دلایل احتمالی بروز این مشکل است.

این شیر مقدار گاز ورودی برای سوزاندن را کنترل می‌کند. اگر شیر گاز آسیب دیده یا مسدود شود، می‌تواند از ورود گاز به محفظه جلوگیری کند و به این ترتیب مشعل گازی ایران رادیاتور روشن نخواهد شد.

از طرف دیگر مشعل یا دیگر اجزای موتورخانه ممکن است به خاطر ذرات یا زباله مسدود شده باشد. مشکلات سوپاپ و مشعل مسائلی نیستند که بتوانید خودتان آن‌ها را بررسی کنید.

در این شرایط بهتر است از کمک یک فرد متخصص بهره ببرید تا سیستم را بررسی کند. در بیشتر موارد یک مهندس باتجربه می‌تواند هرگونه انسداد را برطرف کرده و مخزن آب گرم را دوباره به کار بیندازد.

مطلب پیشنهادی: تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور

علت روشن نشدن مشعل گازی ایران رادیاتور

باز کردن قفل مشعل در بویلر

قفل مشعل یکی از ویژگی‌هایی است که در لوازم خانگی تعبیه شده است. به این معنی که در صورت تشخیص عیب، بویلر خاموش می‌شود تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود. اگر مشعل مخزن آب گرم ساختمان قفل شود، کد خطا نمایش داده خواهد شد تا به شما بگوید ایراد از کجاست.

برای باز کردن قفل، ابتدا باید عیب را شناسایی و سپس رفع کنید. این مشکل می‌تواند هر چیزی باشد؛ از فشار کم تا قطع برق، انسداد سیستم یا خرابی جرقه. بسته به ماهیت مشکل شاید بتوانید خودتان آن را حل کنید یا ممکن است مجبور شوید برای کمک با متخصص باتجربه تماس بگیرید.

همچنین فراموش نکنید که کارشناسان مجرب آچاره به این منظور در کنار شما خواهند بود. پس از رفع مشکل، می‌توانید با فشار دادن دکمه تنظیم مجدد، مخزن آب گرم را دوباره به کار بیندازید.

نصب، سرویس و تعمیر موتورخانه با تیم آچاره

نحوه رفع تاخیر در اشتعال بویلر

اشتعال تاخیری به وضعیتی اطلاق می‌شود که در آن گاز بویلر فورا مشتعل نمی‌شود. در این شرایط ممکن است گاز تا حدی جریان پیدا کند که باعث انفجار شود. این مشکل نه‌تنها می‌تواند به بویلر آسیب برساند، بلکه برای افراد هم خطرناک خواهد بود.

بنابراین نباید بروز آن را نادیده بگیرید. تاخیر در اشتعال می‌تواند به دلیل برخی مشکلات از جمله محدودیت یا ضعیف بودن چراغ شمعک ایجاد شود. فشار پایین گاز به این معنی است که گاز به میزان کمی در مشعل‌ها وجود دارد و در نتیجه، تاخیر در اشتعال ایجاد می‌شود.

یکی دیگر از دلایل احتمالی تاخیر در اشتعال بویلر، هوای اولیه است. این هوا قبل از احتراق با گاز مخلوط می‌شود. اگر هوای بیشتری نسبت به گاز وجود داشته باشد، عدم تعادل ایجاد شده و باعث می‌شود تا مخلوط قابل‌اشتعال نباشد.

اگر فکر می‌کنید مخزن آب گرم ساختمان شما احتراق تاخیری دارد، باید در اسرع وقت با یک فرد دارای صلاحیت تماس بگیرید تا مشکل را بررسی کند. در این شرایط متخصصین آچاره می‌توانند علت بروز اختلال را مشخص و اقدامات مناسب را انجام دهند.

مطلب پیشنهادی: مشکل رایج دیگ بخار موتورخانه

علت روشن نشدن مشعل گازی ایران رادیاتور

اهمیت تعمیر و نگهداری منظم مشعل گازی ایران رادیاتور

روشن نشدن مشعل گازی ایران رادیاتور می‌تواند سیستم موتورخانه را از کار بیندازد و باعث اختلال در عملکرد گرمایشی ساختمان شود.

برای جلوگیری از این اتفاق، شما باید سرویس و نگهداری منظم این دستگاه را مورد توجه قرار دهید. نشتی گاز در موتورخانه  یکی از موارد مهم است که خوب است اطلاعاتی درباره آن کسب کنید.

جمع‌بندی

موتورخانه بخش مهمی از سیستم گرمایش ساختمان است و آسایش خانواده و ساکنین را تضمین می‌کند؛ بنابراین باید هرگونه مشکل در عملکرد آن را در اسرع وقت تشخیص داده و تعمیر کنید.

برای جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند روشن نشدن مشعل گازی، باید فواصل زمانی مناسبی را برای سرویس قطعات تنظیم کرده و تعمیر و نگهداری منظم را انجام دهید.

فراموش نکنید که شما برای شناسایی علت روشن نشدن مشعل گازی ایران رادیاتور و تعمیر آن می‌توانید از خدمات تخصصی تعمیر موتورخانه آچاره بهره ببرید تا این مشکل در اسرع وقت برطرف شود.

4.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا