نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

علت ریزش برگ گل قاشقی + 3 عنصر مهم نگهداری آن

باغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

گل پیرومیا قاشقی که خیلی از افراد آن را با اسم گل قاشقی یا برگ قاشقی می‌شناسند، یکی از گل‌های زینتی پرطرفدار در بین ایرانی‌هاست؛ اما یکی از مشکلات رایج گل قاشقی، ریزش برگ‌های آن است. به همین دلیل لازم است برای پرورش بهتر، علت ریزش برگ گل قاشقی را بدانیم.

این گیاه با توجه به برگ‌های سبز چرمی شکل و براقی که دارد، ظاهر بسیار زیبایی به منزل شما می‌بخشد و در عین‌حال نگهداری آن نیز خیلی راحت است. با این‌ وجود مشکلاتی مثل زرد شدن برگ‌ها یا ریزش برگ های گل قاشقی ممکن است اتفاق بیفتد. با ما همراه باشید تا علت ریختن برگ گل قاشقی و راه درمان آن را بررسی کنیم.

نکات کلیدی

  • یکی از عوامل و دلایل ریزش برگ‌ گل قاشقی، آبیاری نامناسب است.
  • در صورتی که نتوانید آبیاری گل قاشقی را به‌صورت منظم انجام دهید، شرایط برای بروز بیماری‌های قارچی فراهم خواهد شد.
  • لوله شدن برگ‌های گل قاشقی یکی از نشانه‌های کمبود نور آن است.
  • بهترین شرایط دمایی برای نگهداری از گل قاشقی شرایط گرم و معتدل است.

علت ريزش برگ گل قاشقي

یکی از سوالات پرورش‌دهندگان گل قاشقی این است، چرا برگ گل قاشقی می‌ریزد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که معمولا اکثر مشکلاتی که برای گل قاشقی ایجاد می‌شود، به دلیل آب زیاد است. قارچ‌های این گل علاقه زیادی به محیط مرطوب دارند و در صورتی که آن را بیش از اندازه آبیاری کنید، برگ‌های آن دچار ریزش خواهند شد. با تشخیص قارچ گیاهان آپارتمانی می‌توان درمان آن‌ها را به‌سرعت شروع کرد و گیاه را نجات داد.

البته برخی اوقات علت ریزش برگ گل قاشقی نامتناسب نبودن نور آفتاب است. در صورتی که برگ‌های گیاه ضعیف می‌شوند و می‌ریزند، می‌توان گفت که دلیل آن متناسب نبودن نور آفتاب است.

با این وجود برخی اوقات ممکن است در حالی که برگ‌ها سبز و سرحال هستند، یک‌به‌یک دچار ریزش شوند. در این‌ حالت احتمالا دمای محل نگهداری گل سرد‌تر از دمای مناسب برای زیست این گیاه است. آب و هوای مناسب برای نگهداری گل قاشقی، آب و هوای گرم و معتدل است و برگ‌های گل قاشقی در محیط‌های سرد و خشک به‌سرعت می‌ریزد.

بهتر است گل قاشقی را همیشه در محیط‌های گرم و معتدل نگهداری کنید تا شرایط مطلوبی برای رشد داشته باشد.

یکی دیگر از عوامل و علت ریزش برگ‌ گل قاشقی، آبیاری نامناسب است. در صورتی که نتوانید آبیاری این گل را به‌صورت منظم انجام دهید، شرایط برای بروز بیماری‌های قارچی فراهم خواهد شد.

اگر خاک گل شما قارچ زده‌ است، می‌توانید از طریق درمان خانگی قارچ گیاهان آپارتمانی آن را ضدعفونی یا به‌صورت کامل عوض کنید. همچنین توصیه می‌شود که گلدان را هم به‌خوبی زهکشی کنید تا آب اضافه آن به‌راحتی خارج شود.

چرا برگ گل قاشقی می‌ریزد؟

آسیب و آفت؛ علت ریزش برگ‌ گل قاشقی

علاوه‌بر روش‌های ذکرشده، ممکن است علت ریزش برگ گل قاشقی آفت باشد. در صورتی که مشاهده کردید برگ‌های گل شما سیاه شده‌اند، باید حتما آن را از نظر ابتلا به آفت بررسی کنید.

آفت‌ها با سرعت بالایی به ساقه و برگ‌های این گل آسیب می‌زنند و در صورتی که مراقب نباشید ممکن است گیاه را به‌صورت کامل خشک کنند.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی

در صورت سیاه شدن برگ های گل قاشقی، آفت زدن آن یا بروز دیگر مشکلات گل قاشقی، باید قبل از هر کاری آن را از دیگر گل‌ها جدا کنید و به‌سرعت گل‌ها و برگ‌های آن را پاک کنید. سپس از یک آفت‌کش مناسب برای از بین بردن این مشکل و رفع علت ریزش برگ گل قاشقی استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که سم‌پاشی و استفاده از آفت‌کش‎‌ها را با رعایت نکات ایمنی انجام دهید. اطلاع از اقدامات اولیه در صورت مسمومیت با آفت‌کش می‌تواند در کاهش خطرات آن مفید باشد.

شرایط نگهداری از گل قاشقی

گل قاشقی یکی از حساس‌ترین گیاهان آپارتمانی است که برای رشد به شرایط خاصی نیاز دارد. برای این‌که بتوانید گل قاشقی را در خانه پرورش دهید باید شرایط اختصاصی رشد آن را فراهم کنید.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

در ادامه تمامی نکاتی که لازم است برای نگهداری و مراقبت از گل قاشقی بدانید را توضیح خواهیم داد:

1. نور مناسب گل قاشقی

مهم‌ترین عامل برای رشد هر گیاهی نور است. این موضوع برای گیاه قاشقی حساس‌تر است و در‌ صورتی که نتوانید نور مناسب را برای آن تهیه کنید ممکن است گل شما پژمرده شود. همچنین لوله شدن برگ‌های گل قاشقی نیز یکی دیگر از نشانه‌های کمبود نور آن است.

البته توجه داشته باشید که این گیاه یک گیاه کم نور است و در صورتی که آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید، برگ‌های آن به‌سرعت میفتند. بهترین شرایط برای نگهداری گل قاشقی، شرایط گلخانه‌ای است. (برای کسب اطلاعات در خصوص گیاهانی که به نور زیاد نیاز دارند کلیک کنید.)

درمان ریزش برگ گل قاشقی

2. آبیاری گل قاشقی

گیاه قاشقی به آب کمی نیاز دارد و بهتر است که خیلی به آن آب ندهید. در صورت آبیاری زیاد گل قاشقی، این گیاه به بیماری‌های قارچی مبتلا خواهد شد.

به‌ همین دلیل کارشناسان همواره توصیه می‌کنند که با رعایت اصول آبیاری گل و گیاه آپارتمانی می‌توان حیات آن‌ها را تضمین کرد؛ بنابراین لازم است که گیاه برگ قاشقی خود را هر چند وقت یک‌بار آبیاری کنید.

همچنین زهکشی مناسب خاک نیز در نگهداری صحیح گل قاشقی از اهمیت بالایی برخوردار است و از ایجاد هرگونه عامل و علت ریزش برگ گل قاشقی پیشگیری می‌کند.

راه حل ریزش برگ گل قاشقی

3. دمای مناسب گل قاشقی

همان‌طور که گفته‌ شد، بهترین شرایط دمایی برای نگهداری گل قاشقی شرایط گرم و معتدل است.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

نگهداری این گیاه در اتاق‌های سرد و خشک به هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود؛ زیرا باعث از بین رفتن گل قاشقی خواهد شد.

علت ریزش برگ گل قاشقی و راه درمان آن

علت ریزش برگ گل قاشقی چیست؟

همان‌طور که گفته شد، مهم‌ترین علت ریزش برگ گل قاشقی، عدم نگهداری درست از آن است. این گیاه شرایط نگهداری بسیار حساسی دارد و در صورتی که شرایط مناسب آن فراهم نشده باشد، گیاه دچار مشکلاتی مثل ریزش برگ خواهد شد و باید درمان ریزش برگ گل قاشقی را شروع کرد.

از آن‌جایی که تعداد برگ‌های این گل زیاد است، برای رشد مناسب آن بهتر است هر چند وقت یک‌بار برگ‌های آن را هرس کنید تا گیاه به‌خوبی رشد کند. هرس درختان و همچنین هرس گل قاشقی به تغذیه بهتر برگ‌های تازه آن‌ها کمک خواهد کرد.

سخن نهایی

پرورش گل و گیاه می‌تواند یک تجربه لذت‌بخش باشد. برای این‌که شما بتوانید گل‌های زیبا و سالمی در خانه داشته باشید، باید در مورد هر کدام از آن‌ها اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید بهترین شرایط رشد را برای آن‌ها فراهم نمایید.

در مطلب ارائه‌شده تلاش کردیم تا علت ریزش برگ گل قاشقی و درمان آن را بررسی کنیم. چنانچه در مورد راه حل ریزش برگ گل قاشقی خود به خدمات و مشاوره مراقبت از گیاهان نیاز دارید، از طریق صفحه خدمات نگهداری از گیاهان آپارتمانی با کارشناسان آچاره ارتباط گرفته یا با شماره 1471 تماس بگیرید.

در پایان یادآور می‌شود که اگر به گل و گیاه علاقه دارید و گلخانه دارید؛ می‌توانید برای تمیز کردن آن از خدمات نظافت منزل آچاره استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت خدمات نظافت منزل کافی است سفارش خود را به‌رایگان در سایت ثبت کنید.

سوالات متداول

چگونه می‌توان خاک قارچ‌زده گل قاشقی را درمان کرد؟

اگر خاک گل شما قارچ زده‌ است می‌توانید آن را ضدعفونی یا به‌صورت کامل عوض کنید. همچنین توصیه می‌شود که گلدان را هم به خوبی زهکشی کنید تا آب اضافه آن به‌راحتی خارج شود.

نور مناسب برای نگهداری گل قاشقی چگونه باید باشد؟

این گیاه یک گیاه کم نور است و درصورتی که آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید، به سرعت برگ‌های آن می‌افتد. بهترین شرایط برای نگهداری گل قاشقی، شرایط گلخانه‌ای است.

آیا هرس برگ گل قاشقی به رشد آن کمکی می‌کند؟

بله. از آن‌جایی که تعداد برگ‌های این گل زیاد است برای رشد مناسب آن بهتر است هرچند وقت یکبار برگ‌های آن را هرس کنید تا گیاه به خوبی رشد کند. این کار به تغذیه بهتر برگ‌های تازه آن کمک خواهد کرد.

4.5/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا


نگهداری از گیاهان خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید