نظافت منزل آچاره نظافت منزل آچاره

نظافت انباری در 5 گام؛ کوتاه اما کاربردی!

نظافت و شستشوخانه‌داری

نظافت انباری همواره کاری خسته کننده و دشوار است. گاهی به دلیل استفاده کم و یا لوازم زیاد در آن، کمتر به نظافت انباری و مرتب بودن آن توجه می‌شود. در برخی موارد به دلیل فضای کم یا بهم‌ریختگی زیاد انیاری، ترجیح می‌دهیم تا زیاد به انباری رسيدگی نکنیم و آن را به حال خودش رها کنیم. با ما همراه باشید تا همه چیز را در خصوص نظافت انباری بدانید و آن را به کار ببريد تا همه جای منزل شما حتی انباری‌تان مرتب باشد.

بیاد داشته باشید برای نظافت راه پله و نظافت منزل خود می‌توانید از خدمات آچاره استفاده کنید.

مزایای نظافت انباری

شاید تصور می‌کنید مرتب و تمیز بودن انباری اصلا امکان‌پذیر نیست. اگر شما نیز این‌طور فکر می‌کنید باید این موضوع را در نظر بگيريد که، برای دسترسی راحت‌ترو سریع به لوازم باید ان‌ها را مرتب کنید.

همینطور نظافت انباری و مرتب کردن آن باعث می‌شود تا بتوانید بیشترین بهره را از فضای آن ببرید‌. چند مورد از مزایای نظافت و مرتب کردن انباری را در خاطر داشته باشید تا بتوانید به نحوه احسن و کاربردی از آن استفاده کنید:
مزایای نظافت انباری

  • افزایش فضای قابل استفاده در انباری
  • دسترسی سریع و ساده به لوازم موجود در آن
  • جلوگیری از خراب شدن لوازم موجود و آسیب دیدن آن‌ها
  • جلوه بهتر خانه‌ی شما
  • جلوگیری از ایجاد حشرات، قارچ‌ها و کپک‌ها

اگر این موارد را در نظر بگيريد قطعا تمیز و مرتب کردن انباری برای شما راحت‌تر خواهد بود!

نکات کوتاه ولی کاربردی در نظافت انباری

  1. رطوبت و نم را در نظر بگيريد: اگر دیوار‌ها و یا سقف مرطوب و نم دار است، از یک متخصص کمک بخواهيد. این موضوع موجب رشد کپک و قارچ می‌شود. همین‌طور ممکن است باعث خراب شدن و آسیب دیدن برخی از لوازم موجود در انباری شود.
  2. وسایل را دسته بندی کنید: تمام وسایل انباری را بیرون بریزید و ان‌ها را در سه دسته(دور ریختنی، در قفسه، نگهداشتنی) طبقه‌بندی ‌کنید. وسایلی که لازم ندارید را دور بریزید و آنها را به بهانه‌های مختلف در انباری نگه‌ ندارید.

نظافت منزل آچاره
نظافت منزل آچاره

  1. اگر چند انباری در دسترس دارید آنها را دسته بندی کنید: اگر دو یا سه انباری دارید هر یک را به مورد خاصی اختصاص بدهید. این کار از آشفته شدن انباری جلوگیری می‌کند.
  2. اگر قصد دارید انباری را تبدیل به نشیمن و یا اتاق پذیرایی کنید، باید تغییر دکوراسیون بدهید: تاجایی که ممکن است اتاق را خلوت کنید و لوازم اضافی را خارج کنید. از قفسه‌ها به منظور جای لوازم دکوری و یا کتابخانه و… استفاده کنید ولی به طور کلی بهتر است آن‌ها را برداريد. سعی کنید از فضای موجود بیشترین بهره را ببرید. توجه کنید اتاق را شلوغ نکنید زیرا اینطوری فضا کوچک‌تر به نظر می‌رسد.
  3. لوازم خراب را دور بیاندازید: صندلی شکسته‌ای که ۳ سال قصد تعمیر آن را دارید؟ آن را دور بیاندازید. اگر ممکن است همان لحظه یا در ساعتی بعد آن را تعمير کنید دست به کار شوید؛ اگر نمی‌توانید بی‌خیال ان شوید‌ و آن فضا را به لوازم دیگر اختصاص دهید.
    دور انداختن لوازم خراب
  4. با توجه به‌ حرف افراد تصمیم نگيريد: توجه کنید کسی نمی‌تواند بگوید شما به چه چیزی نیاز دارید. کسی نمی‌تواند بگویید این وسیله می‌تواند برای شما کاربردی باشد یا خیر. پس دقت کنید و به حرف افراد مختلف توجه نکنید. از دستورالعمل‌های زیر استفاده کنید و خودتان درمورد لوازم‌تان تصمیم بگیرید.
  5. در طی نظافت انباری استراحت کنید: این کار زمان می‌برد. درنتیجه، نمی‌توانید انباری را در طی ۵ ساعت تمیز کنید. خستگی زیاد بر روی تصميم‌گيری شما تاثیر می‌گذارد و ممکن است هنگام انتخاب دچار اشتباه شوید. سعی کنید هر ۱ ساعت کمی استراحت کنید.

نظافت انباری در ۵ قدم ساده

در این ۵ مرحله نظافت انباری خود را به بهترین شکل انجام دهید:

محاسبه رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

  1. از فضا بیشترین بهره را ببرید. این مورد به سلیقه و لوازم در دسترس شما بستگی دارد. میتوانید از اویز‌ها، چوب‌لباسی‌ها، قفسه‌های دیواری و… استفاده کنید. سعی کنید برای هر بخش، جای مشخصی معین کنید. سعی کنید لوازمی که بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنید را در دسترس قرار دهید و یا آن‌ها را آویزان کنید. لوازمی که نیاز ندارید را پشت و یا در انتهای انباری بگذارید. آویزان کردن وسایل آن‌ها را از خیس شدن و خراب شدن در امان نگه می‌دارد. فراموش نکنید از دیوار‌ها حداکثر استفاده را ببرید.
  2. از باکس‌ها و جعبه‌های هوابندی شده استفاده کنید. معمولا به دلیل عدم وجود تهویه مناسب در انباری هوای آن نم‌دار است. همان‌طور که اطلاع دارید، بیشتر لوازم در هوای مرطوب و نم‌دار، دچار پوسیدگی می‌شوند. برای آن که لوازم شما نیز دچار این مشکل نشوند، بهتر است آن‌ها را در باکس‌ها و جعبه های هوابندی شده قرار دهید.
    قفسه برای نظافت انباری
  • کارتن‌‌ها و جعبه‌های مقوایی را حذف کنید. این نوع کارتن‌ها رطوبت را به خود جذب می‌کنند و لوازم داخل آنها دچار زنگ‌زدگی و پوسیدگی می‌شوند. این موضوع می‌تواند خسارات مالی به همراه داشته باشد. به یاد داشته باشید مواردی مانند لباس‌ها، اسناد و برگه‌های مهم را همیشه در باکس‌های هوابندی شده نگهداری کنید.
  1. از جعبه‌ها و کابینت‌های قدیمی استفاده کنید. اگر به تازگی کابینت‌های آشپزخانه و یا قفسه‌های کتابخانه را تغییر داده‌اید، می‌توانيد از کابینت قدیمی در انباری استفاده کنید. این کابینت‌ها و قفسه‌های قدیمی می‌توانند جلوی بهم ریختگی و بی نظمی انباری را بگيرند. همین‌طور نظافت انباری را برای شما ساده‌تر می‌کنند.
  2. از برچسب‌ها و دسته بندی‌ها استفاده کنید. سعی کنید انباری را به چند بخش تقسیم کنید و بر روی باکس‌ها و جعبه‌ها برچسب بزنید تا زمانی که به دنبال آن‌ها هستید راحت پیدا شوند. بهتر است از قفسه‌ها بیشتر استفاده کنید تا مجبور نباشید سطل‌ها و جعبه‌ها را به صورت فشرده روی هم قرار بدهید.
  • این کار شما را از دردسر‌های بعدی مانند، افتادن سطل‌ها و گم‌شدن ان‌ها نجات می‌دهد. همین‌طور در نظر داشته باشید از سطل‌ها و باکس‌های شیشه‌ای استفاده کنید. در این نوع به دلیل شفاف بودن، راحت‌تر می‌توانید موارد داخل ‌آن‌ها را ببينيد و لوازم داخل آن‌ها ساده‌تر پیدا می‌شوند.
  1. هر پاییز و بهار به نظافت انباری برسید. بعد از مرتب کردن انباری قطعا حس خوبی خواهید داشت، ولی این حس تا چند هفته همراه شماست. قطعا بعد از ۳ هفته متوجه بهم ریختن انباری خواهید شد. برای این که انباری به شکل اول باز نگردد باید آن را هر پاییز و بهار مرتب کنید.

نظافت ساختمان نوساز

چطور تشخیص دهیم چه لوازمی را نگه داریم؟

شاید هنگام برسی و جدا کردن لوازم موجود در انباری دو دل باشید و برای دور ریختن آن‌ها شک داشته باشید. می‌توانید در این شرایط سؤالات زیر را از خود بپرسید تا به یک جواب مناسب در این زمینه برسید:

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

  1. آخرین بار کی از این وسیله استفاده کردم؟ اگر یک بار در طی سال پیش از آن استفاده‌ کرده‌اید، بهتر است ان را دور بیاندازید.
  2. آیا از پیدا کردن این وسیله در انباری شوکه شدم؟ این موضوع به معنی این است که، این وسیله به اندازه‌ای که تصور می‌کردید مهم نبوده.
  3. دلیل نگه داری این وسیله چیست؟ اگر دلیل قانع کننده‌ای برای نگهداری آن پیدا نکردید بهتر است ان را دور بیاندازید.
  4. آیا این وسیله جايگزين شده است؟ اگر جايگزين بهتری برای آن شیء پیدا کرده‌اید، آن فضا را به لوازم دیگر اختصاص دهید و شیء قدیمی را دور بريزيد.
  5. آیا این لوازم برای افراد دیگر کاربردی و به‌درد بخور هستند؟ گاهی لوازمی که نگه می‌داریم برای ما کاربردی جز اشغال فضا ندارند. در این شرایط اهدا کردن آن و فروش آن را در نظر داشته باشید. از شبکه‌های اجتماعی نظیر دیوار و… کمک بگیرید و آن را به فروش برسانید و یا آن را به افرادی که می‌دانید از آن وسیله استفاده می‌کنند اهدا کنید.
  6. آیا فضای لازم برای نگهداری آن را دارم؟ زمانی که جای مشخص و مناسبی برای آن آیتم پیدا نمی‌کنید، شاید بهتر باشد بی‌خیال آن شوید.

نظافت انباری خانه

نتیجه‌گیری

به طور کلی بهتر است نظافت انباری را دو بار در سال و به صورت کلی انجام دهید. همین‌طور فراموش نکنید از قفسه‌ها و برچسب‌های مختلف برای نشانه‌گذاری و طبقه‌بندی استفاده‌ کنید.
شما چطور به نظافت انباری خود رسیدگی می‌کنید؟ معمولا از چه روشی برای نظم دادن به آن استفاده می‌کنید؟ نظر و ایده‌ی خود را برای ما در کامنت‌ها بنويسيد.

در این باره بیشتر بخوانید:

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا