تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

روشن نشدن کولر گازی اجنرال

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

تصور کنید در یک روز گرم به خانه برگشته‌اید و می‌خواهید کولر را روشن کنید تا هوای خنک و مطبوع آن، خستگی را از تنتان به‌در کند. در چنین شرایطی، چیزی که می‌تواند اوضاع را بیشتر به مذاقتان تلخ کند، روشن نشدن کولر گازی است. حال که داریم به روزهای گرم سال نزدیک می‌شویم، لازم است نکاتی را درباره علت روشن نشدن کولر گازی اجنرال بدانید که در زمان بروز مشکل، بتوانید اقدامات لازم را صورت دهید. در ادامه با ما باشید تا مشکلات رایج کولر گازی را با هم بررسی کنیم. 

در صورت روشن نشدن کولر گازی اجنرال چکار باید کرد؟

اول از همه، برق را چک کنید. ممکن است مشکل از کولر گازی شما نباشد و سیم‌کشی و برق خانه دچار مشکل شده باشد. اگر برق مشکلی ندارد، در طی چند مرحله باید کولر را عیب‌یابی کنید.

خنک نکردن کولر گازی اجنرال

مرحله اول: بررسی ترموستات

هر زمان وسیله‌ای سرمایشی یا گرمایشی در خانه یا ماشین شما خراب شد، مانند کولر، بخاری یا یخچال فریزر، اول از همه سراغ ترموستات بروید. پنل ترموستات کولر گازی اجنرال هم دیوار نصب است. برای بررسی ترموستات، ببینید که روشن است یا نه. شاید روشن نشدن ترموستات به خاطر تمام شدن باتری‌ها باشد. اگر باتری‌ها موردی نداشتند، سیم‌کشی ترموستات را نگاه کنید که قطع نباشد. اگر سیم‌کی‌ها هم سالم بودند، پس باید ترموستات دمایی پایین‌تر از دمای محیط داشته باشد . در صورت مشکل نداشتن ترموستات باید سراغ عیب‌یابی مرحله ۲ بروید.
تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

مرحله دوم: بررسی فیلتر هوا در صورت روشن نشدن کولر گازی اجنرال 

هر وقت بعد از مدتی طولانی می‌خواهید کولر را روشن کنید، باید فیلتر هوا را عوض کنید چون به علت عواملی مانند گردوخاک، فیلترها گرفته‌اند و راهشان مسدود شده است. به جز این مورد، یخ‌زدگی فیلترها هم می‌تواند مانع عبور هوا و روشن شدن کولر گازی اجنرال شود. 

چرا یخ زدگی فیلترها می‌تواند منجر به روشن نشدن کولر گازی شود؟

برای این‌که کولرگازی کار کند، جریان هوا باید بدون هیچ مانع و مزاحمتی رد شود. اگر فیلتر هوا کثیف شده باشد، جریان هوا با شدت کمی اتفاق می‌افتد و به‌همین دلیل، خروج هوای خنک هم کم خواهد بود و ممکن است منجر به روشن نشدن کولر گازی اجنرال شود.

مطلب پیشنهادی:آموزش تست ترموستات کولر گازی

مرحله سوم: بررسی مدار شکن 

مدارشکن برق مجتمع یا خانه‌تان را چک کنید. اگر مصرف برق خانه‌تان زیاد باشد، ممکن است که مدارشکن به مشکل خورده باشد. برای این‌که به مشکل مدارشکن رسیدگی کنید اول تمامی کلید‌های آن را خاموش کنید و پس از چند دقیقه استراحت دادن به آن، دوباره روشن کنید. بعد ببینید کولر فعال می‌شود یا نه. مدارشکن معمولا خارج ساختمان نصب می‌شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

مرحله چهارم: بررسی مسیر تخلیه کولر گازی اوجنرال

زیر دستگاه کولر، یک سینی تخلیه است که رطوبت خارج شده از کولر را جمع می‌کند. اگر آب زیادی درون این سینی جمع شده باشد و سوییچ برق غیرفعال می‌شود که آب سرریز نشود. 

برای این که این مسئله برطرف شود، باید کولر یک مسیر تخلیه دومی هم داشته باشد که در چنین مواقعی، آب از آن سو حرکت کند.  سینی را تخلیه کنید و مسیر دوم را هم باز کنید. با قرار دادن سوییچ در وضعیت خودکار، ببینید کولر روشن می‌شود یا نه.

دلایل روشن نشدن کولر گازی اجنرال

  • سیم‌کشی نامناسب: در صورت این‌که هنگام نصب، سیم‌کشی به‌خوبی انجام نشده باشد، ممکن است کولر هر چند وقت یکبار روشن نشود، یا حین کار کردن خاموش شود. سیم‌کشی‌ها را بررسی کنید و حتما برای اصلاح آن‌ها از برقکار کمک بگیرید. معیوب بودن سیم‌کشی کولر گازی می‌تواند منجر به جرقه‌های ناگهانی و آتش‌سوزی شود.
  • خراب بودن برد: اگر برد الکتریکی خراب باشد، می‌تواند منجر به روشن نشدن کولر گازی اجنرال شود. این بخش، در صورت معیوب بودن قادر است به دیگر بخش‌ها نیز آسیب بزند و به‌مرور کارکرد آن‌ها را هم مختل کند. در صورتی که این مشکل پدید آمد، از برقکار کمک بگیرید.
  • خراب بودن کندانسور و فن: کندانسور، گرمای محیط داخل را می‌گیرد و به بیرون منتقل می‌کند. اگر نتواند این وظیفه مهم را ایفا کند، به خرابی کلی سیستم کولر گازی منجر می‌شود. با خراب بودن کندانسور، کمپرسور حرارت زیادی پیدا کرده و عملکرد کولر را مختل می‌کند.
  • خراب بودن کمپرسور: با استارت خوردن کمپرسور، کولر فعال می‌شود و فضا را خنک می‌کند. اگر کمپرسور استارت نخورد، کولر خراب می‌شود. برای این‌که ببینید این قطعه سالم است یا نه، فشار آن را تست کنید. روش دیگر تست سلامت، بررسی صدای دستگاه است و در نهایت تست سیم‌کشی‌ها.

علائم خرابی کولر گازی

  • خراب بودن ترموستات: ترموستات کارش تنظیم دما است و اگر خراب شود، عملکرد کولر مختل شده و ناگهان روشن یا خاموش می‌شود. برای بررسی ترموستات بهتر است خودتان اقدام نکنید و از متخصصین کمک بگیرید.
  • خراب بودن رله استارت: خراب بودن رله استارت هم یکی از مشکلات رایج است که در صورت بروز مشکل در عملکرد کولر گازی باید بررسی کنید.
  • انسداد مسیر گاز: علت روشن نشدن کولرگازی می‌تواند گرفتگی مسیر باشد. این قسمت را بررسی کنید و اگر علت روشن نشدن کولر گازی اجنرال انسداد مسیر گاز بود، باید گرفتگی باز شود.
  • انسداد راه خروج آب: اگر این مسیر گرفته باشد، آب داخل خود کولر گازی سرریز می‌شود. آب خروجی باید کنترل، و در صورت ریزش در داخل کولر تخلیه شود.
  • خراب بودن سیستم تهویه: اگر سیستم تهویه مرکزی خراب شده باشد، عملکرد کلی کولر مختل می‌شود. برای اطمینان از خراب بودن این قطعه اول از همه ترموستات کولر گازی را بررسی کنید و سپس با متخصصین تماس بگیرید.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

بهترین موعد برای سرویس کردن کولر گازی اسپلیت

کسانی که در مناطق گرمسیر زندگی می‌کنند و استفاده‌شان از کولر گازی زیاد است، می‌دانند که در ابتدای بهار هر سال، باید کولر گازی‌ها را سرویس کنند تا از هوای خنک و مطبوع بهره‌مند شوند. بهترین زمان توصیه شده برای انجام سرویس‌های دوره‌ای کولر گازی اجنرال ابتدای فصل بهار است. و بهتر است هر شش ماه یک بار آن را سرویس کرد که خراب نشود. با توجه به قیمت‌های کولر گازی، بهتر است به موقع آن را سرویس کنید تا نسوزد و مجبور به خرید کولر نشوید. در صورتی که در زمان‌های مشخص کولر را سرویس نکنید، عمر مفید آن کوتاه می‌شود. 

بهترین موعد برای سریوس کردن کولر گازی اوجنرال

سرویس کولر گازی اجنرال شامل چه خدماتی است؟

شستن پنل داخلی کولر گازی اجنرال

برای شستن پنل داخلی، آن را باز کنید. فیلتر را جدا کنید و با آب داغ بشویید. بهتر است از مواد شوینده مانند تاید استفاده نکنید و فقط به آب داغ بسنده کنید. به‌جز آب، نوعی اسپری هم در بازار وجود دارد که برای تمیز کردن پنل داخلی استفاده می‌شود و می‌توانید از آن استفاده کنید. فیلترها که خوب تمیز و خشک شدند، سرجایشان بگذارید و دستگاه را به برق وصل کنید.

مطلب پیشنهادی:ارور کولرگازی اجنرال

شستن پنل خارجی

پنل بیرونی را نیاز نیست که باز کنید. با فشار کم آب، بیرون آن را بشویید و بعد هم کمی فشار را بالاتر ببرید و کندانسور را بشویید. لطفا تا زمانی که قطعات کاملا خشک نشده‌اند، کولر را روشن نکنید. 

پایان

وجود کولر گازی در فصول گرم، امری حیاتی و مهم است. زمانی که از سرکار به خانه برمی‌گردید، هوای خنک باعث می‌شود سرحال شوید. سرویس کردن کولرهایتان را جدی بگیرید تا هیچ‌وقت در یک روز گرم، شما را در گرما نگذارند. در طی سرویس‌های دوره‌ای، اگر مشکلی در سیم‌کشی یا اجزای کولر باشد، متخصصین به آن رسیدگی می‌کنند.

اگر برای سرویس‌های دوره‌ای کولرگازی یا تعمیر آن‌ها در خانه‌ یا محل کارتان نیاز به حضور متخصصین در محل داشتید، می‌توانید به سایت آچاره مراجعه کنید و سفارش خود را به صورت رایگان ثبت کنید. متخصصین در زمان مشخص به محل مراجعه کرده و در زمانی کوتاه، مشکلات دستگاه را رفع می‌کنند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا