تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

آموزش تعمیر پوسیدگی بدنه یخچال

لوازم خانگییخچال و فریزر

به طور کلی، هرگاه رطوبت با فلز تماس پیدا کند، فرصتی برای تشکیل پوسیدگی و زنگ زدن ایجاد می‌شود. پوسیدگی بدنه یخچال نشانه‌ای از اکسیداسیون روی سطح بدنه یخچال‌ها است. کشف منبع مشکل ممکن است نیاز به کمی مهارت داشته باشد. در این بین، چندین گزینه برای از بین بردن زنگ‌زدگی و تعمیر پوسیدگی بدنه یخچال وجود دارد.

زنگ‌زدگی و پوسیدگی بدنه یخچال می‌تواند در دراز مدت ناخوشایند باشد و اگر به آن توجه نشود رشد می‌کند و می‌تواند ساختار یخچال را از بین ببرد. پوسیدگی بدنه یخچال را می‌توان تقریباً از هر سطحی، با ابزارها و تکنیک‌های مناسب آن پاک کرد.

می‌توانید روی زنگ‌زدگی و پوسیدگی را با یک لایه پرایمر رنگ کنید یا لکه‌ها را سمباده بزنید تا از پخش شدن آن‌ها جلوگیری کنید. برای توضیحات بیشتر با ما همراه باشید تا در صورت نیاز اقدام به تعویض یا تعمیر یخچال کنید.

پوسیدگی بدنه یخچال و زنگ زدن فولاد ضدزنگ

فولاد ضدزنگ یک انتخاب محبوب برای یخچال و فریزر است زیرا پوششی بادوام و شیک دارد؛ اما حتی یک روکش صاف و درخشان از فولاد ضد زنگ می‌تواند مستعد رگه‌های ریز زنگ یا لکه‌های قرمز رنگ باشد.

استفاده از محصولات تمیزکننده نامناسب می‌تواند کروم موجود در مواد فولادی ضدزنگ را که از نفوذ رطوبت به لایه فولادی زیرین جلوگیری می‌کند، از بین ببرد. استفاده از سفیدکننده می‌تواند باعث خوردگی فولاد ضدزنگ و پوسیدگی بدنه یخچال شود.

پوسیدگی بدنه یخچال

خمیری از جوش‌شیرین و آب‌لیمو درست کنید و آن را روی لکه‌های زنگ‌زده روی سطح فولادی ضدزنگ بمالید. از یک مسواک کوچک و نرم استفاده کنید تا خمیر را روی نقاط زنگ‌زده بمالید و اجازه دهید 15 تا 30 دقیقه بماند. سطوح بیرونی یخچال و کناره‌ها و بالای هر دو در را با محلول آب و صابون ملایم بشویید. به‌جای اسفنج‌های ساینده از پارچه‌های نرم استفاده کنید. ریختن روغن زیتون یا روغن معدنی روی سطح فولاد ضدزنگ تصفیه شده می‌تواند آن را به درخشندگی قبلی خود بازگرداند.

تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

مطلب پیشنهادی سرمای زیاد یخچال به چه علتی است؟

علل شایع پوسیدگی بدنه یخچال

پوسیدگی بدنه یخچال در قسمت داخلی آن اغلب در نتیجه تراکم است. پوشش محافظ داخل یخچال فریزر از بین می‌رود و فلز زیرین را در معرض رطوبت داخل یخچال قرار می‌دهد. با گذشت زمان، فلز لکه‌های زنگ‌زده ایجاد می‌کند. قفسه‌های فلزی داخل یخچال نیز در صورت از بین رفتن پوشش محافظ، مستعد زنگ‌زدگی و پوسیدگی هستند.

وقتی هوای گرم آشپزخانه با هوای سرد یخچال برخورد می‌کند، رطوبت ایجاد می‌شود. یخچال شما ممکن است به درستی توسط سازنده عایق یا پوشش داده نشده باشد و همین باعث جمع شدن رطوبت در داخل یا خارج دستگاه شود.

دلایل دیگر پوسیدگی بدنه یخچال عبارت‌اند از ۱.عدم پاک‌سازی سریع خیسی‌ها یا ۲.استفاده از محصولات پاک‌کننده اشتباه. به عنوان مثال، هرگز نباید از سیم ظرف‌شویی برای تمیز کردن یخچال استفاده کرد، زیرا ذرات ریز باقی‌مانده می‌توانند زنگ بزنند. علاوه بر این، اگر آب روی سطح دستگاه باقی بماند، ذرات آهن موجود در منبع آب شما می‌تواند پوسیدگی ایجاد کند.

تعمیر پوسیدگی یخچال

با دیدن پوسیدگی بدنه یخچال نترسید. زنگ‌زدگی و پوسیدگی بدنه یخچال همان اکسید آهن است و برای سلامتی شما مضر نیست. همچنین، جذب غذای یخچال شما نمی‌شود. با این حال، زشت به نظر می‌رسد و خوشایند نیست؛ و اگر به‌سرعت تعمیر نشود، به‌سرعت پخش می‌شود و می‌تواند یخچال شما را ضعیف کند.

بیشتر بخوانید: خرابی اورلود یخچال: دلایل و چگونگی تعمیر اورلود یخچال

پاک کردن و تعمیر پوسیدگی بدنه یخچال در قسمت داخلی دستگاه

 پوسیدگی در بخش داخلی یخچال، کمتر مورد انتظار است و می‌تواند بسیار ترسناک به نظر برسد چون با مواد غذایی در تماس است. قبل از اینکه عجله کنید و یخچال قدیمی خود را بیرون بیندازید، چند تاکتیک ساده را برای تعمیر پوسیدگی بدنه یخچال امتحان کنید و مطمئن شوید که مشکل دوباره بوجود نمی‌آید.

1. پوسیدگی سطحی

مقابله با پوسیدگی سطحی که رنگ آن کم‌رنگ‌تر است، راحت‌تر است. برای تعمیر پوسیدگی بدنه یخچال، به‌سادگی سطح پوسیدگی را با سرکه سفید مالش دهید و بعد از آن، زنگ‌زدگی باید حل شود.

2. پوسیدگی عمیق

اگر لکه‌های زنگ تیره‌تری وجود داشته باشد، به خصوص در داخل درهای یخچال، احتمالاً به این معنی است که دستگاه از داخل به بیرون زنگ می‌زند. می‌توانید پوسیدگی را برطرف کنید و آن را با خمیر غلیظی از آب‌لیمو و نمک پاک کنید. خمیر را با یک پارچه روی قسمت پوسیده بمالید. اسیدی بودن لیمو باید زنگ‌زدگی را از بین ‌ببرد، در حالی که نمک به عنوان یک ساینده عمل می‌کند تا آن را شل کند. از طرف دیگر، نواحی آسیب‌دیده را مرطوب کنید و کمی مایع شوینده به آن اضافه کنید. بگذارید یک ساعت بماند و سپس با یک برس نرم بشویید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

3. جلوگیری از پوسیدگی بیشتر

پس از رفع شدن لکه‌های پوسیدگی و زنگ‌زدگی، اقداماتی را انجام دهید تا از بازگشت آن‌ها جلوگیری کنید. تمیز کردن منظم یخچال می‌تواند به شما کمک کند، زیرا هرگونه رطوبت و خیسی به نوبه خود به ایجاد پوسیدگی کمک می‌کند. برای تعمیر پوسیدگی بدنه یخچال می‌توانید از رنگ ضدزنگ استفاده کنید. این کار هر تکه ناهمواری که زنگ‌زدگی آن را تمیز کرده‌اید، می‌پوشاند و از بازگشت آن جلوگیری می‌کند. پیش از هرکاری باید یخچال خود را خالی کرده و از برق بکشید. قبل از اسپری کردن رنگ، از تمیز و خشک بودن ناحیه‌ای که قرار است رنگ شود، اطمینان حاصل کنید. قبل از اینکه یخچال را دوباره روشن کنید، اجازه دهید رنگ حداقل 24 ساعت خشک شود.

خیسی ها را به‌محض وقوع پاک کنید. بعد از تمیز کردن یخچال، داخل و خارج یخچال را با یک پارچه نرم خشک کنید. از پاک کننده‌های توصیه شده توسط فروشنده یا سازنده دستگاه استفاده کنید. آب و صابون ملایم بهتر از پاک‌کننده‌های تجاری است که ممکن است حاوی آمونیاک یا سفیدکننده باشند.

مطلب پیشنهادی علت روشن نشدن یخچال چیست؟

4. پاک کردن پوسیدگی

اولین قدم در مدیریت تعمیر پوسیدگی بدنه یخچال، تمیز کردن پوسیدگی است. اگر شرایطی که باعث زنگ‌زدگی شده است ادامه داشته باشد، در نهایت رنگ یخچال پاک می‌شود. ضد زنگ‌های تجاری را می‌توان از فروشگاه‌های لوازم‌خانگی یا آنلاین خریداری کرد. همچنین اگر زنگ‌زدگی زیاد نیست، می‌توانید آن را با کاغذ سنباده 80 پاک کنید.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

راه‌حل‌های موجود برای تعمیر پوسیدگی بدنه یخچال

هنگامی که پوسیدگی در قسمت‌های کوچک پاک شد، می‌توان نواحی آسیب دیده را با رنگ مناسب دوباره پوشاند. این رنگ‌های خاص در بسیاری از فروشگاه‌های لوازم خانگی موجود است. اگر پوسیدگی صدمات زیادی ایجاد کرده باشد، باید گزینه‌های دیگری را انتخاب کنید. اگر یخچال نو است و دارای گارانتی است، با سازنده یا فروشنده تماس بگیرید.

یخچال‌های خارج از گارانتی را می‌توان در مغازه‌های تعمیر خودرو دوباره رنگ کرد، اما باید هزینه‌های رنگ‌آمیزی مجدد را با هزینه اولیه دستگاه سنجید. پوسیدگی می‌تواند درب یخچال شما را نامناسب جلوه دهد. بااین‌حال، یخچال ممکن است به‌خوبی کار کند و نیازی به تعویض نداشته باشد. شما می‌توانید برای تعمیر پوسیدگی بدنه یخچال اقدام کنید و با چندین روش تمیز کردن، آن را به حالت اولیه بازگردانید.

1. تعمیر پوسیدگی یخچال با استفاده از جوش‌شیرین

جوش‌شیرین یک انتخاب عالی برای از بین بردن بسیاری از لکه‌ها است و از بین بردن لکه‌های زنگ‌زدگی و پوسیدگی روی فولاد ضدزنگ یکی از قابلیت‌های پاک‌کنندگی آن است. با مرطوب کردن سطح درب یخچال و افزودن یک لایه نازک جوش شیرین به ناحیه زنگ زده، خمیر جوش‌شیرین درست کنید. اجازه دهید مخلوط جوش‌شیرین به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت بماند تا اثر کند.

با یک مسواک یا برس نرم قسمت پوسیده را کاملاً تمیز کنید تا زنگ‌زدگی کاملاً از بین برود. سپس با آب بشویید و با دستمال‌کاغذی خشک کنید. همچنین می‌توانید خمیر جوش‌شیرین درست کنید. 1 قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با 2 فنجان آب ترکیب کنید. خمیر را بمالید و اجازه دهید به همان مدتی که ذکر شد بماند.

یکی دیگر از انواع ترکیبات با جوش‌شیرین، مخلوط کردن جوش‌شیرین و آب لیمو است. توصیه می‌شود که مقدار مساوی آب لیمو و جوش‌شیرین را ترکیب کنید. آب‌لیمو و جوش‌شیرین را باهم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. خمیر را روی ناحیه زنگ‌زده بمالید و اجازه دهید 15 تا 30 دقیقه بماند. زنگ‌زدگی را با یک اسفنج نرم و مرطوب کاملاً تمیز کنید. خمیر را با آب پاک‌ کنید و با دستمال‌ کاغذی یا حوله نرم خشک کنید.

تعمیر پوسیدگی با جوش شیرین

2. ضدزنگ اسید اگزالیک را امتحان کنید

می‌توانید پاک کننده‌هایی را خریداری کنید که حاوی اسید اگزالیک هستند. از یک اسفنج نرم و مرطوب برای مالش پاک‌کننده در جهت زنگ استفاده کنید. محلول را روی لکه مالش دهید تا کاملاً از بین برود. پاک‌کننده را با آب بشویید و با حوله خشک کنید. از استفاده کردن از پاک‌کننده‌های سوزاننده حاوی کلرید خودداری کنید زیرا این مواد بسیار ساینده هستند و ممکن است به لایه محافظ یخچال آسیب برسانند.

3. برای تعمیر پوسیدگی بدنه یخچال از سرکه استفاده کنید

سرکه یکی دیگر از ضدزنگ‌های طبیعی عالی است. مقدار زیادی سرکه را روی یک اسفنج نرم یا پارچه نرم بریزید. تا زمانی که لکه از بین برود، اسفنج را روی لکه مالش دهید. در صورت نیاز چندین بار این کار را تکرار کنید.

تعمیر پوسیدگی بدنه یخچال با سرکه

سرکه مخصوصاً برای تمیز کردن فولاد ضدزنگ بسیار مؤثر است. چند قاشق غذاخوری سرکه را مستقیماً روی یک پارچه میکروفیبر بریزید و بمالید. پس از اتمام کار، فولاد ضدزنگ را با یک پارچه میکروفیبر تمیز پاک کنید. فولاد ضدزنگ به سایش حساس است. از پاک‌کننده‌های ساینده و سیم ظرف‌شویی دوری‌کنید. زنگ‌زدگی روی وسایل استیل ممکن است دلهره‌آور به نظر برسد اما به‌راحتی قابل پاک شدن است.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

4. نقاشی یخچال پوسیده

ناحیه پوسیده را سمباده بزنید تا پوسیدگی‌ها از بین برود تا لایه آستری و رنگ به آن ناحیه بچسبد. از یک تکه کاغذ سنباده 80 یا برس سیمی برای پاک کردن زنگ‌زدگی و صاف کردن ناحیه استفاده کنید. هر حفره‌ای را با استفاده از آستری پر کنید. یک آستر خوب باعث ایجاد یک روکش صاف می‌شود و به چسبیدن رنگ به ناحیه پوسیده یخچال کمک می‌کند.

مراحل تعمیر درب پوسیده یخچال

  1. در ابتدا یخچال را از برق بکشید.
  2. قسمت پوسیده را سمباده بکشید. ( اگر پوسیدگی عمیق بود آن را کاملا ببرید)
  3. با یک دستمال قسمت‌های خیس را خشک کنید و محل نشتی آب را با چسب آکواریوم بپوشانید.
  4. پس از خشک شدن قسمت‌های جدا شده را بتونه کاری کنید.
  5. منتظر بمانید تا بتونه کاملا خشک شود.
  6. سپس نوبت به رنگ‌کاری می‌رسد. برای این کار می‌توانید از قلمو یا اسپری رنگ نیز استفاده کنید.  توجه داشته باشید که با رنگ‌آمیزی درب یخچال با قلمو ممکن است رد قلمو روی یخچال بماند.
  7. اگر می‌خواهید رنگ‌آمیزی صاف و بی‌نقص داشته باشید از اسپری استفاده کنید.
  8. رنگ‌آمیزی را تا سه لایه ادامه دهید و مطمئن باشید هر لایه کاملا خشک شده باشد.
  9. اگر در انجام رنگ‌آمیزی سر رشته ندارید توصیه می‌شود که از فرد متخصص کمک بگیرید.  

مراحل تعمیر درب پوسیده یخچال

درباره تعمیرات یخچال بیشتر بخوانید

راهنمای تعمیر کمپرسور یخچال

آموزش نحوه تعویض روغن موتور یخچال 

خرابی اورلود یخچال

نحوه اتصال دستگاه تصفیه آب به یخچال

تعمیر موتور یخچال مغازه 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید