تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

باز کردن کولر گازی بدون آسیب به مجاری داخلی و اتصالات

سرمایش و گرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

گاهی اوقات نیاز است کولر گازی را برای تعمیرات، بررسی مشکلات پیش آمده یا تمیز کردن آن باز کنیم. نحوه باز نمودن کولر گازی بسیار مهم است زیرا درصورت باز کردن اشتباه و غیراصولی، ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری به دستگاه کولر گازی شما وارد شود. در این مقاله ما نحوه صحیح باز کردن کولر گازی را به شما آموزش خواهیم داد. پس اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید، لطفاً تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نحوه باز کردن کولر گازی

کولر گازی نقش مهمی در تهویه هوای منزل و ساختمان‌های اداری دارد. امروزه در نظر گرفتن ساختمان‌ها بدون دستگاه کولر گازی بسیار مشکل است. به علت مزایا و محاسنی که این دستگاه‌ها دارند، روزبه‌روز بیشتر مورد استقبال خریداران قرار می‌گیرند.

نحوه باز کردن کولر گازی

گاهی پیش می‌آید به سبب مشکلات فنی که برای دستگاه کولر گازی پیش می‌آید و یا برای تمیز کردن و یا تعویض فیلتر دستگاه، باید اقدام به باز کردن کولر گازی کنید. برای این کار ابتدا باید گاز دستگاه را جمع‌آوری کرد تا در حین جابجایی به دلیل آسیب‌هایی که ممکن است برای لوله‌های گاز به‌وجود آید، گاز دستگاه تخلیه نشود. ابزارهای تعمیر کولر گازی که برای این مرحله نیاز است شامل یک عدد آچار آلن و یک گیج است.

مرحله اول: جمع‌آوری گاز مبرد کولر گازی

در اولین مرحله باید گاز مبرد دستگاه کولر گازی جمع‌آوری شود تا در نتیجه جابجایی گاز دستگاه تخلیه نشود. برای این کار ابتدا اجازه دهید به مدت 15 دقیقه دستگاه در حالت سرمایش به کار خود ادامه دهد. بعد از آن شروع به باز کردن شیرسرپوش روی کندانسور کنید و پس از باز کردن آن، شیلنگ گیج را به شیر متصل کنید. پس از آنکه شیلنگ گیج را متصل کردید شروع به بستن لوله رفت کنید، بطوریکه با رسیدن فشار گیج به 10 psi لوله رفت بطور کامل بسته شده باشد.

تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

بعد از آن نوبت بستن لوله برگشت است. در این حالت با رسیدن فشار گیج به زیر صفر و رسیدن به حالت وکیوم باید لوله برگشت بطور کامل بسته شود. بعد از بسته شدن لوله رفت و برگشت دستگاه را سریعاً خاموش کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله تست فشار کمپرسور کولر گازی با دو روش را نیز مطالعه کنید.

مرحله دوم: قطع کردن برق

در مرحله بعد باید به سراغ قطع کردن برق برویم. برای این کار باید به سراغ کنتور برق رفت و از آنجا برق را قطع کرد.

مرحله سوم: باز کردن پیچ‌های روی بدنه

در این مرحله باید سیم‌ها و کابل‌های برق داخل دستگاه را از جعبه برق اسپیلت جدا کنید و سپس پیچ‌های روی بدنه را باز کنید. مراقب باشید که پیچ‌ها را در محلی قرار دهید که بعد به راحتی بتوانید دوباره آن‌ها را پیدا کنید.

نحوه باز کردن کولر گازی 1

مطلب پیشنهادی راهنمای تعمیر موتور کولر گازی

مرحله چهارم: باز کردن مهره‌های فیتینگ

برای باز کردن کولر گازی، در این مرحله با آچار فرانسه مهره‌های روی پنل را باز کنید. در هنگام باز کردن مهره‌های فیتینگ باید بسیار مراقب لوله‌ها باشید. لوله‌های دستگاه بسیار حساس هستند و هرگونه ضربه به این لوله‌ها می‌تواند باعث خمیدگی و یا سوراخ شدنشان شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

بعد از باز شدن مهره‌ها، با دو دست پنل را گرفته و به‌طرف بالا بکشید و از روی سینی جدا کنید. در این مرحله، پنل کولر گازی باز شده است و در مرحله آخر باید کابل‌های برق نیز از کندانسور جدا شود.

مرحله پنجم: باز کردن تمامی کابل‌های برق از کندانسور

در آخرین مرحله، باید تمامی کابل‌های برق در پنل قطع شوند تا جریان برق بطور کامل در پنل قطع شود. سپس مهره‌ها را با آچار فرانسه باز کنید و لوله‌ها را از پنل جدا کنید.

اکنون کولر گازی بطور کامل باز شده است. در نظر داشته باشید که اگر تا به‌حال این کار انجام نداده‌اید، می‌توانید از متخصصین و تعمیرکاران ماهر آچاره کمک بخواهید. کولر گازی دستگاهی حساس و گران قیمت است و در صورت باز کردن اشتباه دستگاه، ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری به کولر گازی وارد شود.

باز کردن کولر گازی

حرف آخر

کولر گازی از اسباب و لوازم ضروری ساختمان‌های امروزی است و روزبه‌روز نیز به محبوبیت این دستگاه افزوده می‌شود. در این مقاله آموزشی سعی کردیم با زبانی ساده نحوه باز کردن کولر گازی را آموزش دهیم. باید چند نکته مهم در هنگام انجام کار را به‌یاد داشته باشید. اول اینکه قطع کامل برق از کنتور برق برای باز کردن کولر گازی بسیار حیاتی است.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

دومین نکته مهم لوله‌ها هستند که در هنگام باز کردن پیچ و مهره‌ها باید بسیار مراقب این لوله‌ها بود. آسیب به این لوله‌ها صدمات زیادی به دستگاه کولر گازی وارد می‌کند. در آخر ذکر این نکته ضروری است درصورتی‌که تا به حال اقدام به باز کردن اسپیلت نکرده‌اید و تجربه این کار را ندارید می‌توانید از متخصصین و تعمیرکاران ماهر کولرگازی آچاره کمک بخواهید.

در این باره بیشتر بخوانید

نگهداری از کولر گازی در زمستان

نصب سیستم گرمایش از کف با پکیج

بررسی علت روشن نشدن کولر گازی و تعمیر آن

معایب استفاده از گرمایش کولر گازی

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید