نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

گیاهانی که به رطوبت زیاد نیاز دارند (لیست 29 گیاه)

باغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

گیاهان زیادی وجود دارند که در خاک دائماً مرطوب زنده می‌مانند و در واقع رشد می‌کنند. خوشبختانه، بسیاری از گیاهان در خاک مرطوب و با زهکشی خوب رشد می‌کنند. در این مقاله گیاهانی را معرفی می‌کنیم که دوستدار خاک مرطوب هستند به عبارت دیگر گیاهانی که به رطوبت زیاد نیاز دارند معرفی می‌کنیم.

پاپیروس کوتوله

این گیاه دارای ساقه‌های چمنی است که در بالای آن ستاره‌ای از برگ‌ها قرار گرفته‌اند. پاپیروس یک گیاه آپارتمانی خوب برای یک نقطه روشن در داخل خانه است. خاک این گیاه باید همیشه مرطوب باشد.

پاپیروس کوتوله

گل همیشه بهار

درست همان‌طور که از گیاهی به نام گل همیشه بهار انتظار می‌رود، این گیاه چندساله شکوفه‌های زرد شادابی دارد و خاک مرطوب را دوست دارد. شکوفه‌های بهاری آن با برگ‌های سبز تیره براق تضاد دارند و فضای زیبایی ایجاد می‌کنند.

پیچ امین‌الدوله

پیچ امین‌الدوله درختچه‌ای جذاب با فصلی طولانی است که دارای برگ‌هایی خوش‌فرم است و از اواسط تا اواخر تابستان دارای گل‌های سفید و گل‌دار است. این گل‌ها برای زنبورها جذاب هستند و در آفتاب کامل یا نیمه سایه رشد کنید.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی

مروارید عطری یکی از گیاهانی که به رطوبت زیاد نیاز دارند

گل مروارید عطری گونه‌ای واشی (فاقد اندام چوبی)، همیشه سبز و چند ساله متعلق به خانواده Rubiaceae و بومی اروپا و مناطق مدیترانه‌ای است که گل‌های کوچک و سفید مثل مروارید آن عطر دلپذیری از خود پراکنده می‌سازند.

گیاه مروارید عطری

ارتفاع گل مروارید عطری ۳۰ سانتیمتر و گستردگی آن ۴۵ سانتیمتر است و فرم رشدی آن توده‌ای و حصیری که غالباً به صورت تخت بر روی زمین می‌خوابد یا توسط سایر گیاهان قیم، حمایت می‌گردد. کاربرد آن در پوشش عرصه‌های سایه‌دار است. برگ ساده، سرنیزه‌ای، بدون کرک، به رنگ سبز روشن (در پاییز ممکن است به رنگ سبز تیره درآید)، به طول ۵-۲ سانتیمتر و در یک حلقه ۹-۶ تایی به وجود می‌آید.

گیاه عنکبوت

به نور خورشید غیرمستقیم نیاز دارد. گیاهان عنکبوتی می‌توانند در گلدان‌هایی رشد کنند که بزرگ‌تر از ریشه‌شان نیست. همین موضوع یکی از دلایلی است که آن‌ها را به انتخاب خوبی برای گل‌های آویز تبدیل می‌کند. آن‌ها رطوبت معمولی را ترجیح می‌دهند – نه خیلی مرطوب، نه خیلی خشک. آن‌ها دمای سردتر را ترجیح می‌دهند.

فیلودندرون

گیاه فیلودندرون

به نور خورشید غیرمستقیم نیاز دارد. فیلودندرون‌ها بومی جنگل‌های استوایی هستند و نور خورشید را ترجیح می‌دهند  (معرفی گیاهانی که به نور زیاد نیاز دارند). آن‌ها عاشق رطوبت هستند و رشدشان بسیار آسان است پس جز گیاهانی که به رطوبت زیاد نیاز دارند محسوب می‌شوند.

هنگامی که‌برگ‌های آن‌ها پژمرده می‌شود، به این معنی است که آن‌ها آب زیاد یا خیلی کم دریافت می‌کنند. اگر برگ‌های آن‌ها زرد شد، به این معنی است که رسوبات نمکی در خاک ایجادشده است و باید تازه‌سازی یا شسته شود. اگر حیوان خانگی دارید مراقب باشید. فیلودندرون ها برای سگ‌ها و گربه‌ها سمی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در اینخصوص گیاهان بی‌خطر برای حیوانات خانگی را مطالعه کنید.

آلوئه ورا یکی از گیاهانی که به رطوبت زیاد نیاز دارند

گیاه آلوئه ورا

داشتن آلوئه ورا در خانه به دلیل ویژگی‌های تسکین‌دهنده‌ای که دارد بسیار مفید است. از آنجایی که آلوئه آبدار است، رطوبت بالایی را تحمل می‌کند، اما باید اجازه داد خاک آن بین آبیاری‌ها خشک شود. باید در نزدیکی پنجره قرار گیرد ولی نه در معرض نور مستقیم خورشید، چون آفتاب شدید می‌تواند برگ‌های آن را بسوزاند. اگر گیاه شروع به پژمرده شدن کند، یعنی آب زیاد یا خیلی کم دریافت کرده است.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

ارکیده

ارکیده‌ها شکوفه‌های زیبایی دارند که هفته‌ها دوام می‌آورند اما نگهداری از آن‌ها سخت است. مشکل اغلب آن‌ها آبیاری بیش‌ازحد و کمبود نور است. باید اجازه داد بین آبیاری‌ها خاک گلدان خشک شود.

گیاه ارکیده

پوتوس

نگهداری و پرورش پوتوس بسیار آسان است. زمانی که خاک آن خشک شد باید آبیاری شود. جزو گیاهان مقاوم به کم‌آبی نیز به حساب می‌آید. تکثیر این گیاه از طریق قلمه زدن برگ و ساقه است. کافی است آن را در مقداری آب قرار دهید تا ریشه‌ها رشد کنند و سپس به گلدان منتقل کنید. اگر حیوان خانگی دارید مراقب باشید. پوتوس برای گربه و سگ سمی است.

گیاهانی که به رطوبت زیاد نیاز دارند

بامبو خوش شانس

نگهداری از بامبو خوش شانس نسبتاً آسان است و جزو  گیاهان مقاوم در برابر نور کم است و حتی نیازی به خاک ندارد. فقط ریشه‌ها را در یک گلدان با آب و سنگریزه قرار دهید. اگر می‌خواهید گیاهان رشد کنند، مطمئن شوید که اتاق هوای تازه دارد.

گیاهانی که به رطوبت زیاد نیاز دارند

آستیلبه

آستیلبه به دلیل شکوفه‌های غیرمعمول و دوره گلدهی طولانی گیاهی عالی برای پرورش گیاه است. به خوبی با گیاهان بزرگ و پهن برگ مانند هاستا تضاد دارند و در سایه رشد می‌کنند و گل می‌دهند، در حالت ایده آل برای رسیدن به اندازه کامل خود به آفتاب کامل نیاز دارند. این گیاه خاک خشک را تحمل نمی‌کند، بنابراین خاک همیشه مرطوب برای آن مناسب است.

آستیلبه

آسترانتیا

گیاه دیگری با فصل گلدهی طولانی آسترانتیا است. آسترانتیاها برای شرایط خنک و مرطوب بسیار مناسب هستند. در سایه و آفتاب به خوبی رشد می‌کنند.

گیاه آسترانتیا

هلنیوم

آفتاب و خاک مرطوب تمام آن چیزی است که این گل‌ها نیاز دارند. اگر می‌خواهید رشد و اندازه آن خیلی زیاد و به هم ریخته نباشد، باید به طور مرتب ان را هرس کنید.

لیتروم

این گیاه دلیل داشتن خوشه‌های خیره کننده و گل‌های صورتی انتخاب خوبی برای لبه‌های حوضچه‌ها و آبراه‌ها هستند. شاخ و برگ لیتروم در پاییز به رنگ قرمز جذابی درمی‌آید.

پرسیکاریا

یک گیاه چند ساله علفی است. به راحتی در یک مکان آفتابی یا نیمه سایه رشد می‌کنند. به سرعت یک فضا را پر می‌کنند و از اواسط تابستان تا اواخر پاییز بهترین رشد و گل‌دهی را دارد.

گیاهانی که به رطوبت زیاد نیاز دارند

راجرزیا

این گیاه شاخ و برگ بسیار جذابی دارد. در سایه بهترین رشد را دارند، اما در آفتاب هم به همان اندازه به خوبی رشد می‌کنند، به شرطی که خاک آن به اندازه کافی مرطوب باشد.

سوزان چشم سیاه

سوزان چشم سیاه یکی دیگر از گل‌های مروارید است که در طول پاییز، با گلبرگ‌های زرد طلایی بزرگ و مرکز قهوه‌ای تیره و تقریباً سیاه به بهترین حالت خود می‌رسند. یک گیاه چندساله هستند و شرایط نگهداری چندان دشواری ندارند.

گیاهانی که به رطوبت زیاد نیاز دارند

ترولیوس

این گیاهان در طبیعت در علفزارهای مرطوب رشد می‌کنند. آن‌ها توده‌های قوی از شاخ و برگ‌های زیبا را تشکیل می‌دهند و گل‌های ک زرد یا نارنجی رنگ دارند که در اواخر بهار واقعاً چشم‌نوازند. نگهداری از ترولیوس ها کمی سخت است، اما تا زمانی که در یک محیط خنک و خاک مرطوب باشند، به خوبی رشد می‌کنند.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

زنبق دره

زنبق دره گیاهی است چند ساله که با پخش شدن ساقه‌هایش به سرعت گسترش می‌یابد. حداقل از 1000 سال قبل از میلاد وجود داشته است و در بهار و اوایل تابستان شکوفا می‌شود. این گیاهان جذاب و معطر سایه را ترجیح می‌دهند و به خاک مرطوب نیاز دارند و جزو گیاهانی که به رطوبت زیاد نیاز دارند محسوب می‌شوند. آن‌ها را باید در اواخر پاییز بکارید. تک ریزوم های گیاه را پیپ می‌نامند.

زنبق دره

لازم به ذکر است که این گیاه سمی است بنابراین باید از حیوانات خانگی و کودکان دور نگهداری شود. اگر نقاط مرطوبی در حیاط دارید، این گیاه آب زیادی جذب می‌کند.

Daylilies

گل‌های Daylilies قرن‌هاست که وجود داشته‌اند و 15 گونه اصلی به همراه بیش از 35000 هیبرید از آن وجود دارد. گیاهان چندساله‌اند. مراقبت از آن‌ها آسان است و بسیار مقاوم هستند. بهترین زمان برای کاشت آن‌ها اوایل بهار یا اواخر پاییز است.

گیاهانی که به رطوبت زیاد نیاز دارند

اگر خاک شما شنی یا رسی سنگین است، باید مواد آلی به آن اضافه کنید. خاک کمی اسیدی را ترجیح می‌دهند. حداقل به شش ساعت آفتاب نیاز دارند و آفتاب صبحگاهی برای این گیاه ایده آل است. باید آن‌ها را به خوبی آبیاری کنید زیرا آب زیادی جذب می‌کنند.

زنبق جزو گیاهانی که به رطوبت زیاد نیاز دارند

گیاه زنبق در اواخر زمستان تا اوایل بهار شکوفه‌های زیبایی می‌دهد. به مراقبت بسیار کمی نیاز دارند و به راحتی تکثیر می‌شوند. ولی آب زیادی جذب می‌کنند. در رنگ‌های آبی، بنفش، سفید و زرد شکوفا می‌شوند. شما باید زنبق را در یک منطقه آفتابی بکارید که دارای خاک غنی است که به‌خوبی زهکشی شده است.

گیاهانی که به رطوبت زیاد نیاز دارند

این گیاهان به آب زیادی نیاز دارند. اگر در یک منطقه مرطوب زندگی می‌کنید این گیاه نیاز به نگهداری کمی دارد.

گوش فیل

گیاه گوش فیل دارای شاخ و برگ‌های گرمسیری بزرگی است. در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف هستند و به عنوان پوشش زمین یا گیاهان پس‌زمینه استفاده می‌شوند. معمولاً از آن‌ها به‌عنوان نقطه کانونی استفاده می‌شوند.

گوضش فیل

پرورش و نگهداری گوش فیل آسان است. آن‌ها در خاک غنی و مرطوب به خوبی رشد می‌کنند و می‌توانند در آفتاب کامل رشد کنند. به مراقبت بسیار کمی نیاز دارند، به طور مرتب آن‌ها را آبیاری کنید زیرا آن‌ها به آب زیادی نیاز دارند. نمی‌توانند در دمای انجماد دوام بیاورند، بنابراین باید در این زمان‌ها آن‌ها را در داخل خانه نگهداری کنید.

گل میمون

گل‌های میمون در مناطق مرطوب خوب رشد می‌کنند و بهار تا پاییز شکوفا می‌شوند. این گل‌ها آب زیادی را جذب می‌کنند. اگر خاک مرطوبی داشته باشد به مراقبت بسیار کمی نیاز دارند. در صورت خشک شدن خاک باید آن‌ها را آبیاری کنید. تا زمانی که آب زیادی داشته باشند نگهداری از آن‌ها آسان است.

گل میمون

پیچ اناری

این یک گیاه به رطوبت زیادی نیاز دارد. بزرگ‌ترین مشکل این گیاه این است که در صورت عدم کنترل می‌تواند مهاجم باشد. باید این تاک را هرس کنید تا باغ شما را تسخیر نکند. گل‌های آن از تابستان تا پاییز شکوفا می‌شوند و رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز دارند. تقریباً با هر خاکی سازگار است.

پیچ اناری

پیچ اناری پس از رشد نیاز به مراقبت کمی دارد، اما باید آن را هرس کنید، در غیر این صورت می‌تواند کل حیاط یا باغ را اشغال کند. بهترین زمان برای هرس اوایل بهار است اما در صورت لزوم می‌توانید آن را در پاییز هم هرس کنید.

یاس زرد جزو گیاهانی که به رطوبت زیاد نیاز دارند

یاس زرد از هر سطحی که بتواند بالا می‌رود. این گیاه در اواخر زمستان و اوایل بهار با دسته‌هایی از گل‌های زرد پوشیده می‌شوند. اگرچه این گیاه می‌تواند خشکی را تحمل کند، اما در شرایط مرطوب رشد می‌کند. آب زیادی جذب و به سرعت رشد می‌کند. برای اینکه این گیاه را تحت کنترل داشته باشید باید آن را هرس کنید.

یاس زرد

اختر

این گیاه پررنگ دارای برگ‌های بزرگ و خوشه‌های گل‌های قرمز روشن، زرد، نارنجی یا صورتی است. در زمستان، ریزوم های کانا را در محیطی گرم ذخیره کنید و در بهار سال بعد دوباره آن‌ها را بکارید. می‌توانید کلاً آن‌ها را در گلدان بکارید تا نگهداری ریزوم ها راحت‌تر شود. به‌طور منظم آن را آبیاری کنید.

اختر

لاک پشت

نام این گیاه از شکل متمایز شکوفه‌هایش گرفته شده است. در اواخر تابستان شکوفا می‌شود. این گیاه می‌تواند در خاک خیس رشد کند، اما می‌تواند خشکی را نیز تحمل کند.

لاک پشت

زنبق سیبری

زنبق سیبری که در پایان بهار شکوفا می‌شود، دارای شاخ و برگ‌های نازک و شکوفه‌های باریک است که به آن ظرافت زیبایی بخشیده است. اگرچه زنبق ریشدار به زهکشی مناسبی نیاز دارد، زنبق سیبری و ژاپنی در آب‌های کم‌عمق و یا خاک با زهکشی ضعیف هم به‌خوبی رشد می‌کنند.

پامچال ژاپنی

گل پامچال ژاپنی، چند ساله که در بهار شکوفا می‌شود، خوشه‌هایی از شکوفه‌های صورتی، سفید، سرخابی یا قرمز روی ساقه‌های بلند خود تولید می‌کند. این گیاه باید در خاک همیشه مرطوب نگه‌داری شود.

پامچال ژاپنی

شما تجربه مراقبت از چه گیاهی را در خانه دارید که به رطوبت زیادی نیاز دارد ولی در این لیست گنجانده نشده است؟

 

اگر در خانه خود گلخانه دارید حتما با دردسرهای تمیز کردن گیاهان آپارتمانی و تمیز کردن گلخانه آشنا هستید. تمیز کردن گلخانه و پاک کردن منظم برگ گیاهان، تاثیر زیادی بر شادابی آنها دارد. شما می توانید برای تمیز کردن گلخانه خود از خدمات نظافت منزل آچاره استفاده کنید.

برای اطلاع از قیمت سفارش خود را به‌رایگان ثبت کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا


نگهداری از گیاهان خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید